گروه شهری: پس ازحصول توافق شهرداری با مرکز اورژانس تهران در پایگاه ها ی ستاد مدیریت بحران مناطق، تیم‌های فوریت پزشکی مستقر می‌شود.

بنابراین گزارش، همچنین پایگاه های مورد اشاره به 50 قلم کالا و تجهیزات اساسی ویژه رویارویی با حوادث و سوانح مجهزخواهندشدکه یکی ازمهم‌ترین این تجهیزات، خودروهای عملیاتی مناسب فعالیت در شرایط سخت است.

به گفته مازیار حسینی ، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، براساس یک طرح جدید درشرایط عادی دراین پایگاه ها کاراجرای برنامه های آموزشی برای شهروندان با رویکرد پیشگیری از حادثه و آمادگی برای مقابله با سوانح، شناسایی مخاطرات سطح مناطق، ارائه خدمات اضطراری روزانه و نیز فراهم کردن شرایط اجرای مانورهای مشترک با سایر سازمان‌ها صورت خواهد پذیرفت.

وی گفت: هم اکنون88 پایگاه ازاین دست درشهرتهران احداث شده وعملیات احداث 11 پایگاه دیگر نیز در مراحل پایانی قرار دارد.

بنابراین گزارش،  طرح احداث پایگاه های پشتیبانی مدیریت بحران برای سایر شهرهای کشور نیز با استفاده از الگوی احداث این پایگاه ها در شهر تهران آغاز شده و ساخت یک هزار پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران در سایر شهرها در دست اجرا قرارگرفته است.

به گزارش همشهری احداث  ستاد مدیریت بحران در ساختار شهرداری، تجربه‌ای جدید حتی در سطح کشور به شمار می‌آید که نبود آن با توجه به بالا بودن آسیب‌پذیری مناطق شهری در برابر حوادث و سوانح، محسوس بود.

کد خبر 43884

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز