دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
۰ نفر

حملات خونین رژیم صهیونیستی از زمین و هوا و دریا به نوار غزه طی بیش از یک ماه، حدود ۲هزار شهید و حدود ۱۰ هزار زخمی برجا گذاشت؛‌ با وجود این، رسانه‌های خبری در روزهای گذشته گزارش دادند که در همین مدت یک ماهه جنگ، بیش از ۴۵۰۰ نوزاد در این باریکه فلسطینی متولد شده‌اند.

غزه

يوسف ابوالريش معاون وزير بهداشت در نوار غزه با اشاره به آمار متولدين در نوار غزه، تأكيد كرد كه در اين مدت يك ماهه 4500نوزاد به دنيا آمده‌اند. اين آمار بيش از 2برابر آمار فلسطينياني است كه در اين جنگ به شهادت رسيده‌اند.در حملات 35روزه رژيم صهيونيستي به نوار غزه كه از ديروز وارد آتش‌بس موقت 3روزه شد، بيش از 1991 فلسطيني به شهادت رسيدند كه بيش از 30درصد آنان از ميان كودكان و نوجوانان بوده‌اند. كريستوفر تيدي مسئول رسانه‌اي سازمان يونيسف وابسته به سازمان ملل اعلام كرد كه در جنگ جاري عليه نوار غزه 450كودك فلسطيني به شهادت رسيده‌اند و اين آمار بيش از آمار كودكان شهيد شده در 2جنگ 2009 و 2012 بوده است.

بنا به گفته كريستوفر تيدي، 68درصد از كودكان كشته شده كمتر از 12ساله بوده‌اند. البته اين موضوع در فلسطين به‌طور عام و در نوار غزه به‌طور خاص پديده‌اي نوظهور نيست و معمولا هر خانواده فلسطيني حدود 20عضو دارد. براي مثال، نعيمه زن 21ساله ساكن غزه كه تنها 7سال از زندگي زناشويي‌اش مي‌گذرد، 11فرزند دارد كه اغلب آنان دوقلو بوده‌اند. بنا به آمار داخلي در نوار غزه، فلسطين از نظر نسبت ميان مساحت و ساكنان، مقام دوم و در سطح جهاني مقام 13 را دارد. نوار غزه 385كيلومترمربع مساحت دارد و در آن يك ميليون و 800هزار نفر ساكن‌اند و از اين نظر، يكي از پرتراكم‌ترين مناطق دنياست.

اما اين آمار بالاي زادوولد در نوار غزه زماني مي‌تواند تأمل‌انگيز باشد كه يكي از خواسته‌هاي نظاميان رژيم صهيونيستي در جنگ جاري، بالا بردن آمار قربانيان فلسطيني بوده است. خاصه اينكه در اين بين، شخصيت‌ها و نظاميان راديكالي هم بوده‌اند كه راهكار پايان دادن به جنگ جاري را به نابودي كشاندن نوار غزه و به تعبيري با خاك يكسان كردن آن مي‌دانستند.محمود القصاص از مقام‌هاي درماني نوار غزه، اين نوزادان را جانشين كودكان و نوجواناني دانست كه در اين جنگ به شهادت رسيده‌اند. وي خطاب به مقام‌هاي اسرائيلي تأكيد كرد كه هر اندازه دست به كشتار بزنيد، باز در فلسطين مادران آزاده‌اي هستند كه همچنان مجاهداني آزاده مي‌پرورند.

کد خبر 268519

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha