جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
۰ نفر

محمدکرباسی: «چیزی شرم‌آورتر از حمله به کودکان در خواب نیست»، «حملات اسرائیل غیرقابل توجیه است»؛ این جملات از بان‌کی‌مون دبیر کل سازمان ملل متحد و دولت آمریکا در زمان حمله به مدرسه متعلق به سازمان ملل در غزه توسط نظامیان رژیم صهیونیستی نشان داد که دیگر حتی کسانی که از «حق دفاع» اسرائیل حرف می‌زدند هم در میان خشم جهانی و قتل عام خونین غیرنظامیان غزه چیزی برای گفتن در جانبداری از رژیم صهیونیستی ندارند.

تظاهرات حامیان فلسطین

حالا اما با موج جهاني تحريم عليه رژيم صهيونيستي، دولت‌ها هم مجبور شده‌اند دست به اقدام‌هاي عملي در اين رابطه بزنند. روز پنجشنبه روزنامه وال‌استريت ژورنال گزارش داد كه مقام‌هاي واشنگتن ارسال موشك‌‌هاي هل فاير براي ارتش رژيم صهيونيستي را به حال تعليق درآورده‌اند تا زير فشار افكار عمومي جهان، آمريكا هم مجبور شود براي نخستين‌بار با عبور از حرف و بيانيه در مقابل اسرائيل دست به اقدامي عملي بزند.

براساس گزارش اين روزنامه به‌خاطر حملات گسترده رژيم صهيونيستي به نوار غزه و آمار بالاي كشتار غيرنظاميان مقام‌هاي كاخ سفيد و وزارت امور خارجه آمريكا خواستار آن شده‌اند تا هر نوع كمك نظامي و ارسال تسليحات به تل‌آويو مورد بازبيني و بررسي مجدد قرار بگيرد. وال استريت ژورنال گزارش داده مقام‌هاي آمريكا كه هميشه متحد نزديك رژيم صهيونيستي بوده‌اند به بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اين رژيم پيغام رسانده‌اند كه «چك سفيد امضا» براي كمك‌هاي تسليحاتي به اين رژيم نداده‌اند.

يك‌ماه حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه و كشته شدن بيش از 1900نفر، ديگر جايي براي توجيه و بهانه‌تراشي براي اين رژيم باقي نگذاشته است و در واقع آمريكايي‌ها در ميان دوستان هميشگي اسرائيل آخرين مورد به‌حساب مي‌آيند كه دست به واكنش عملي زده‌اند. زير فشار افكار عمومي جهان، متحدان اسرائيل هم نمي‌توانند مانند گذشته بي‌تفاوت باشند و اعتبار سياسي خود را به خطر بيندازند.

به‌تازگي در انگليس هم با تظاهرات گسترده حاميان فلسطين دولت اين كشور مجبور شد از بازبيني در قراردادهاي تسليحاتي با اسرائيل خبر دهد. دولت ديويد كامرون، نخست‌وزير انگليس كه موضع منفعلانه او در مقابل رژيم صهيونيستي باعث خشم مردم اين كشور شده اعلام كرده كه سياست‌ها و قراردادهاي فروش تسليحات به رژيم صهيونيستي را مورد بازبيني قرار مي‌دهد.

همچنين براساس گزارش‌هاي منتشر شده، 12مجوز فروش تسليحات ازجمله هواپيماهاي بدون سرنشين از سوي شركت‌هاي انگليسي فعلا به حال تعليق درآمده‌اند. دولت آلمان هم روند قراردادهاي فروش كشتي‌هاي جنگي به رژيم صهيونيستي را متوقف كرده است.

روند انزواي رژيم صهيونيستي و تحريم‌هاي اين رژيم حالا با جنبشي جهاني به اوج خود رسيده است. اتحاديه اروپا با ادامه شهرك‌سازي‌هاي غيرقانوني رژيم صهيونيستي از 2سال پيش روند تحريم شركت‌هايي كه در شهرك‌‌سازي‌ها نقش دارند را پيگيري كرده است. فعالان حقوق بشر با نا‌اميدي از نهادهاي بين‌المللي از مردم خواسته‌اند كه خودشان براي تحريم اسرائيل دست به‌كار شوند.

  • ما اسرائيلي نيستيم!

جنبش جهاني تحريم اسرائيل حالا به قدري در ميان مردم جهان پرطرفدار شده كه شركت‌هاي تجاري مشكوك به ارتباط با رژيم صهيونيستي تلاش مي‌كنند به هر وسيله‌اي ارتباط خود را با اين رژيم انكار كنند. جنبش فعالان حقوق بشر براي تحريم كالاهاي اسرائيلي حالا در جهان ميليون‌ها طرفدار دارد.

به همين‌خاطر برنامه‌اي براي گوشي‌هاي تلفن همراه به نام Buycott بسيار رايج شده است كه با اسكن باركد ثبت شده روي كالاها به مردم درباره اسرائيلي‌بودن آن اخطار مي‌دهد. ميليون‌ها نفر از مردم جهان با دانلود و نصب اين برنامه حالا خريدهاي خود را كنترل مي‌كنند تا كوچك‌ترين كالاي اسرائيلي را هم نخرند. جنبش جهاني تحريم رژيم صهيونيستي مشهور به BDS حالا نقشي جدي در اين رابطه پيدا كرده و به راهي براي اعتراض به جنايت‌هاي اسرائيل تبديل شده است.

مقام‌هاي اين جنبش اعلام كرده‌اند كه با نا‌اميدي از اقدام جدي كشورهاي غربي براي مقابله با اسرائيل تصميم گرفته‌اند تا از قدرت مردم براي فشار بر اين رژيم استفاده كنند. استارباكس كه در سراسر جهان شعبه‌هاي فروش قهوه دارد با نگراني از كاهش سود خود به‌دنبال تحريم جهاني، به‌تازگي مجبور شد بيانيه‌اي رسمي منتشر كند و در آن از ارتباط با رژيم صهيونيستي ابراز برائت كند. اين شركت در بيانيه خود اعلام كرده كه كمك مالي به رژيم صهيونيستي ارائه نمي‌كند.

اينتل، شركت مشهور توليد پردازنده‌ها و تجهيزات كامپيوتري هم اقدام مشابهي داشته است. رسانه‌هاي هند گزارش داده‌اند كه بيشتر از هزار هتل اين كشور اعلام كرده‌اند كه براي همبستگي با مردم فلسطين از خريد كالاهاي اسرائيلي خودداري مي‌كنند.

شركت لوازم آرايش گارنير كه چندي پيش گزارشي از اهداي محصولاتش به نظاميان زن صهيونيست منتشر شد با موج خشم جهاني و هشدار درباره تحريم محصولاتش بيانيه‌اي براي عذرخواهي در اين زمينه منتشر كرد تا خود را از اتهام حمايت از اسرائيل تبرئه كند. جنبش جهاني تحريم رژيم صهيونيستي حالا ميليون‌ها عضو دارد كه با قدرتي فراتر از دولت‌ها مي‌تواند به‌تدريج اسرائيل را به زانو درآورد.

کد خبر 268856

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha