دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس پلیس آگاهی کشور گفت: وقوع سرقت در ۱۴ استان قرارگاه مرکزی مبارزه با سرقت یک تا ۷ درصد کاهش یافته است.

به گزارش مهر، سردار محمدرضا مقیمی روز دوشنبه در حاشیه نشست دبیران قرارگاه مبارزه با سرقت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف پلیس از راه اندازی قرارگاه اقدامات پیشگیرانه است به صورتی که از سال 88 تا 93 وقوع سرقت در کشور 30 درصد افزایش یافته بود که بعد از راه اندازی این قرارگاه در خردادماه خوشبختانه توانستیم افزایش وقوع سرقت را کنترل کنیم. این درحالی است که وقوع سرقت در خردادماه و تیرماه 4 درصد کاهش یافته است و شاهد کاهش سرقت در تهران، خراسان رضوی و مازندران هستیم.

وی ادامه داد: در 14 استان هدف قرارگاه مبارزه با سرقت وقوع یک تا 7 درصد کاهش یافته است این درحالی است که کشفیات نیز رشد نشان می‌دهد.

رئیس پلیس آگاهی کشور با اعلام اینکه در تمام استانها شاهد افزایش 68 درصدی بودیم تاکید کرد: در گذشته شاهد افزایش 68 درصدی سرقت در استانها بودیم که خوشبختانه علاوه بر کاهش وقوع سرقت میزان کشفیات در تیرماه 16 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: اولویت اول 9 استان قرارگاه مرکزی مبارزه با سرقت لوازم داخل خودرو است که برای کنترل آن برنامه ریزی کرده ایم.

مقیمی با اشاره به کاهش 7 درصدی وقوع سرقت موتورسیکلت در 4 ماهه نخست امسال گفت: سرقت منازل و مغازه ها نیز دو تا سه درصد کاهش نشان می‌دهد. البته در مورد سرقت منازل باید بگویم که با قرار دادن اموال باارزش در منازل خودمان بستر وقوع سرقت را فراهم می کنیم. بهترین راه استفاده از صندوق امانات بانکها است که در این حوزه تلاش می کنیم صندوق امانات افزایش یابد. وقتی سارقی برای سرقت به منزل مراجعه می کند به راحتی می تواند بفهمد لوازم با ارزش در کجا قرار دارد و دیگر نیازی به طلایاب یا استفاده از ابزارها ندارد.

کد خبر 268467

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha