همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت با تأکید بر استحکام و اقتدار ایران برای کمک به حل بحران‌های منطقه‌ای با همکاری کشورهای دلسوز و همسو، گفت: برای مقابله با توطئه‌های پیچیده منطقه و جهان اسلام، ضرورت تشکیل اتاق فکر بسیار جدّی است.

هاشمی رفسنجانی

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام با تبریک عید سعید فطر و تشکر مجدد از حضور حماسی مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس و حمایت سراسری از مردم مظلوم فلسطین در سخنانی به مسایل جاری و شرایط اخیر منطقه پرداخت.

وی اظهارداشت: حوادث تلخ اخیر در منطقه بویژه عراق، سوریه، لبنان و جنایت‌های وحشیانه کنونی رژیم صهیونیستی در باریکه غزه ذائقه همه مسلمانان جهان را تلخ کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: جهان اسلام، اعم از شیعه و سنّی باید برای حل بحران سازی‌های منطقه‌ای گروهک‌های افراطی و تروریستی و رژیم اشغالگر قدس شریف، فکر و راه حل‌های مناسبی بیندیشند.

هاشمی رفسنجانی، اقدامات وحشیانه گروه افراطی و تروریستی داعش در مناطقی از کشورهای عراق و سوریه را درد آور و نتیجه توطئه جدید و پیچیده علیه کل جهان اسلام برای بدنام کردن اسلام و وجهه مسلمانان در جهان دانست.

وی یادآور شد: گروه‌های تکفیری و افراطی تروریست با ایجاد رعب و وحشت و بزرگ نمایی تبلیغاتی، سعی در ایجاد انشقاق در جهان اسلام به منظور بهره‌برداری سوء دشمنان، بویژه رژیم صهیونیستی از اوضاع متفرق کشورهای اسلامی دارند که به همین دلیل ضرورت وحدت و انسجام و همفکری همه کشورهای اسلامی برای مقابله با این پدیده شوم را طلب می‌کند.

وی با تأکید بر استحکام و اقتدار جمهوری اسلامی ایران برای کمک به حل بحران‌های منطقه‌ای با همکاری کشورهای دلسوز و همسو، گفت: برای استفاده بهینه از امکانات و ایجاد انسجام و همفکری‌های بیشتر جهت مقابله با توطئه‌های پیچیده منطقه و جهان اسلام، ضرورت تشکیل اتاق فکر بسیار جدّی مورد تأکید است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: باید همه کارشناسان و متخصصان تعاملات بین‌المللی منطقه، در این اتاق فکر برای برون رفت جهان اسلام از شرایط نسبتاً بد کنونی با هم تشریک مساعی کرده و راه حل عملی و اجرایی ارایه کنند.

هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: به هر طریق ممکن باید مانع بروز تشدید اقدامات تروریستی مخرب شد که نتیجه‌ای جز کشتار مردم بی‌گناه و افزایش حجم کینه و خون‌ریزی در میان مسلمانان می‌شود.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه موقعیت ممتاز خود را در منطقه حفظ می‌کند و می‌تواند برای منطقه کارگشا باشد، اظهارداشت: البته حفظ و تداوم این اقتدار نیاز جدّی به تدبیر، منطق و استدلال دارد که افراد صاحب نظر و شخصیت‌های کارشناس و مجرب در یک اتاق فکر بتوانند مسایل را ریشه‌ای، بررسی و راه کارهای عملی ارایه کنند.

وی ادامه داد: اقدامات تروریستی گروه داعش به نفع هیچ کشوری در منطقه و جهان نیست و باید تلاش کرد از سرایت بیشتر این گونه اقدامات تروریستی به سایر کشورها جلوگیری شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهارامیدواری کرد با محوریت رهبری که فردی آشنا با مسایل و فعل و انفعالات منطقه‌ای و بین‌المللی هستند، جمهوری اسلامی ایران پیشقدم حل مسایل منطقه‌ای باشد.

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خود، مساله فلسطین بویژه حملات وحشیانه رژیم اسراییل در منطقه غزه را از جمله غیرانسانی‌ترین صحنه‌های تاریخی در جهان ذکر کرد و گفت: امروز مردم مظلوم و بی‌گناه باریکه غزه، از هوا، زمین و دریا مورد تهاجم وحشیانه قرار می‌گیرند و متأسفانه بسیاری از کشورهای منطقه، بویژه سازمان‌های بین المللی ذیربط، در قبال این جنایت‌ها و حمله به منازل، مدارس، بیمارستان‌ها و نسل کشی مسلمانان سکوت اختیار کرده‌اند.

وی با ستودن مقاومت و ایستادگی حماس و مردم غزه تأکید کرد: مردم مظلوم غزه تاکنون شهامت و شجاعت مثال زدنی از خود نشان داده‌اند، هر چند جهان اسلام ضعف عقیدتی و اجرایی زیادی از خود ثبت کرده است، ولی خداوند نخواهد گذاشت خون مظلومان و بی‌گناهان در غزه بی‌جواب بماند.

همچنین در این جلسه علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، گزارشی از آخرین شرایط و مقاومت جانانه گروه‌های مقاومت و مردم شجاع و مظلوم غزه در مقابله با تهاجمات نظامی رژیم اشغالگر قدس و اقدامات گروهک تروریستی داعش در عراق و سوریه را به اطلاع اعضا رساند.

در این جلسه پیگیری بررسی طرح رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران، اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان ادامه یافت و بندهای دیگری از این طرح به تصویب رسید.

در ادامه جلسه، پنج بند از ماده 2 طرح رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران به شرح ذیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت:

ماده 2 ـ «صورت دارایی» افراد مشمول موارد زیر است:

1ـ کلیه اموال غیر منقول و حقوق دارای ارزش مالی

2ـ مطالبات دیون

3ـ سرمایه گذاری و اوراق بهادار

4ـ موجود حساب‌های مختلف در بانک‌ها، مؤسسات مالی اعتباری و نظایر آنها

5ـ هرگونه منبع درآمدی مستمر

ادامه این بخش به جلسات آتی مجمع تشخیص مصلحت نظام موکول شد.

کد خبر 268239

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha