همشهری آنلاین: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه «با ادعای دلسوزی و حمایت از مردم، کارشکنی‌هایی در امور سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور صورت می‌گیرد»، گفت: بهترین خدمت به نظام اسلامی، شکستن بن‌بست‌ها و همکاری با دولت است که به قانون و برنامه پای‌بند است تا موانع داخلی و خارجی را بردارد و مردم به همه حقوق خود در زندگی برسند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن، در پاسخ گلايه از آنچه تحت عنوان سوء مدیریت دولت‌های نهم و دهم و عواقب و عوارض آن بر اقتصاد، تولید، اشتغال و صادرات و واردات نام بردند، گفت: وظیفه هر دولتی تسهیل حضور مردم و بخش خصوصی در اقتصاد و حمایت و نظارت بر کارهاست و مخدوش کردن تولید، هیچ توجیهی ندارد.

وی با اشاره به تأثیرات منفی رکود و تورم در اقتصاد کشورها، اظهار کرد: تورم به رکود دامن می‌زند و رکود عامل تورم می‌شود و محصول آنها فلاکت است و خروج از رکود تورمی باید در اولویت کارها باشد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اهمیت رونق تولید و افزایش اشتغال برای هر جامعه‌ای، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها با اشتغال پایدار، هم امنیت اقتصادی دارند و هم احساس شرافت و بزرگی می‌کنند و جوانان شاغل، خود را سربار جامعه و خانواده‌ها نمی‌دانند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خصوص مباحثی که این روزها درباره عوارض صادرات مربوط به معادن بین دولت، مجلس شورای اسلامی و صادرکنندگان در جریان است، گفت: مصلحت کشور و منفعت مردم در تفاهم برای پیدا کردن راه حلی معقول است تا با حفظ آینده‌نگری، صادرات مواد معدنی دوباره رونق بگیرد.

وی با بیان تفاوت‌های حضور بخش‌های دولتی و بخش خصوصی برای اقتصاد، به تدوین سیاست‌های اصلاح اصل 44 قانون اساسی در مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و افزود: قرار بود که به تدریج کارها به بخش خصوصی واگذار شود و رهبری به حق از آن انتظار انقلاب اقتصادی داشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن بیان علل عدم موفقیت سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی در اجرا، به تشریح آثار مثبت و منفی تحریم‌ها برای کشور پرداخت و گفت: بخش‌های موفق دنیا با تعامل کار می‌کنند و ایران هم جاذبه‌ها و ظرفیت‌های فراوانی برای همکاری‌های متقابل دارد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خویش، از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل ایران اسلامی با تنوع مواد معدنی گفت و افزود: کسانی که وارد این بخش شدند، باید توجه داشته باشند که باید به تدریج به سوی تولید فرآورده‌ها بروند که هم ارزش افزوده بالایی دارد و هم باعث افزایش اشتغال می‌شود.

وی همچنین در ادامه شرایط منطقه را برای مسلمانان، مخصوصاً مردم عراق، سوریه، لبنان و فلسطین اشغالی، بحرانی خواند و اظهار کرد: تروریست‌ها و صهیونیست‌ها در هماهنگی آشکار و با سکوت معنادار و حمایت‌های وقیحانه قدرت‌های جهانی، بی‌نظیرترین جنایات بشری را مرتکب می‌شوند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اوضاع این روزهای سرزمین‌های اشغالی را برای هر وجدان بیداری نگران‌کننده دانست و گفت: کشتار کودکان و زنان بی‌دفاع غزه داغی بر دل هر انسان آزاده است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به استعفای تحسین‌برانگیز خانم بارونس سعیده وارثی، وزیر امور اقلیت‌های دینی در کابینه دولت انگلیس، سکوت حاکمان بعضی از کشورهای اسلامی و همزمانی اقدامات تروریست‌های بوکوحرامی و داعشی در ممالک اسلامی را خیانت به آرمان‌های دین مبین اسلام خواند.

وی افزود: صهیونیست‌ها در مدرسه سازمان ملل غزه، کودکان را به خاک و خون می‌کشند و حاکمان بعضی از کشورهایی که ادعای سردمداری در مسایل حقوق بشری دارند، این جنایات را دفاع اسرائیل از سرزمین نامشروع و غصبی خود می‌دانند.

کد خبر 267993

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha