همشهری آنلاین: دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز جمعه ضمن ابراز نگرانی شدید از ˈوضعیت ناامید کنندهˈ صدها هزار نفر از مردم شمال عراق، بدنبال حملات ˈگروه تروریستی داعشˈ، از پیشنهاد باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا برای حمله هوایی محدود برای کمک به نیروها عراقی حمایت کرد.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس

به گزارش ايرنا، کامرون ضمن محکوم کردن حملات وحشیانه گروه تروریستی داعش در سراسر منطقه ، گفت: بشدت از وضعیت ناامید کننده ای که صدها هزار نفر از مردم عراق با آن مواجه هستند، نگران هستم.

نخست وزیر انگلیس گفت که از وضعیت گروه اقلیت ایزدیان که از منطقه سنجار عراق برای نجات جانشان فرار کرده اند، نگران بوده و جهان بایستی در ساعات آینده به این مردم کمک کند.

ديويد كامرون با اشاره به تاکید شب گذشته نماینده این کشور به عنوان رییس موقت شورای امنیت سازمان ملل بر ضرورت پاسخ قوی بین الملل به این بحران، گفت: از مقامات درخواست کرده ام که در یک نشست اضطراری راه های ممکن برای کمک به کسانی که در شمال عراق آسیب دیده اند، بررسی شود.

وی افزود: از تصمیم اوباما رییس جمهور آمریکا برای پذیرش درخواست دولت عراق برای کمک و نیز انجام حملات هوایی در صورت نیاز برای پشتیبانی از نیروهای عراقی در نبرد علیه گروه تروریستی داعش به منظور حمایت از شهروندان آواره این مناطق، استقبال می کنم.

نخست وزیر انگلیس در حالی از پیشنهاد اوباما حمایت می کند که روزنامه ایندیپندنت در شماره روز پنجشنبه با اشاره به فشارهای وارده بر دیوید کامرون بدلیل سیاست ضعیفش در مقابل حملات رژیم صهیونیستی به غزه نوشت: کامرون بیش از پیش در انزوا قرار گرفته است.

کد خبر 268090

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha