همشهری آنلاین: فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی کشور اعلام کرد: توزیع کارت سوخت هوشمند 12 هزار و 500 آژانس شناسایی شده در پایتخت از هفته آینده آغاز خواهد شد.

به گزارش مهر، سردار محمد رویانیان امروز(چهارشنبه26 تیر) در نشستی خبری  اعلام کرد : ضعف مدیریت ا تحادیه آژانس های مسافربری کشور موجب شده تا کنون حدود 40 هزار خودروی آژانس موفق به دریافت کارت سوخت نشوند.

 وی خاطرنشان کرد: حتی با صدور کارتهای سوخت مذکور بازهم تعداد زیادی از خودروهای  آژانس بدون کارت سوخت باقی خواهند ماند .

وی افزود : پس از بررسی اطلاعات آژانس های واقعی، کارت سوخت این خودروها نیز  در یک برنامه  دو تا سه هفته‌ای صادر و  مسئله کارت سوخت تمام آژانس های  ثبت شده حل خواهد شد.

رویانیان خاطرنشان کرد: اختلافات شدید میان سازمانهای تاکسیرانی و اتحادیه آژانس ها موجب شد تا یکبار دیوان عدالت اداری این خودروها را زیر نظر سازمان تاکسیرانی اعلام کند و در تجدید نظری دیگر این موضوع را نادیده بگیرد .

تعدادی از آژانس های کشور در حال حاضردر سایت اینترنتی وزارت کشور ثبت نام کرده اند و عده ای دیگر به دلیل اختلافاتی که با سازمان تاکسیرانی و وزارت کشور داشته اند به امید وزارت بازرگانی در هیچ یک از این دو سایت اقدام به ثبت نام نکرده اند.

بلاتکلیفی 40 هزار راننده آژانس

 وی ادامه داد: این در حالی است که اختلافات قضایی و مدیریتی موجب شده تا در تهران تنها 7هزارراننده آژانس ثبت نام کنند و سر 40 هزار نفر دیگر بدون کلاه بماند .

وی اظهار داشت: 70 درصد آژانس های کشور در تهران متمرکز شده و به تعداد آژانس های مجاز، آژانس های غیر مجاز در پایتخت مشغول به فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد آژانس های فعال غیر مجاز در سراسر  کشور بیش از آژانس های مجاز است.

تاثیر بر ترافیک و تصادفات

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور اظهار داشت: پس از سهمیه بندی بنزین به طور میانگین 20 درصد از ترافیک کشوری ، 30 درصد از تصادفات جرحی و حدود 30 درصد تصادفات خسارتی کاهش پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد:  از طرف دیگر کاهش ترافیک در بزرگراه‌های شهری کشور موجب افزایش سرعت  و کشته های ناشی از این موارد شده است.

رویانیان  ادامه داد: تعداد این کشته ها تا 20 مرداد سال جاری  از طریق سازمان پزشکی قانونی به اطلاع عموم خواهد رسید.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به کنترل سرعت و تخلفات حادثه ساز بزرگراه‌های شهری  و جاده ای هشدار داد و گفت: در روزهای اولیه سهمیه بندی بنزین ترافیک 20 درصد کاهش داشت و این رقم طی روزهای اخیر به 10 درصد کاهش رسیده است و علل این امر در حال بررسی است.

وی از مردم خواست تا با رعایت سرعت مجاز از هدر رفتن سوخت جلوگیری کنند.

رویانیان ادامه داد: سرعت 80 کیلومتر در بزرگراه‌های شهری ، 40 کیلومتر در خیابان‌های درون شهری و 90 کیلومتر در جاده ها بهترین استانداردهای  موجود سرعت  به شمار می رود.

این مقام مسئول ادامه داد: به ازای افزایش هر یک کیلومتر سرعت یک درصد مصرف سوخت افزایش خواهد یافت. گاز و ترمز های مکرر به افزایش دو درصدی مصرف سوخت می انجامد و  شتاب های ناگهانی و حرکات مارپیچی مصرف سوخت را 5/2 برابر افزایش خواهد داد.

وی اظهار داشت: مدیریت مصرف سوخت علاوه بر کاهش تصادفات ، کنترل سرعت و کاهش مصرف سوخت را به دنبال خواهد داشت.

مسافربر‌های شخصی

این مقام مسئول افزود: واگذاری کارت های سوخت مسافربرهای شخصی با یک چالش اساسی مواجه شده است یعنی از 136 هزار مسافربر شخصی که برای ساماندهی ثبت نام کرده اند، تنها 29 هزار و 507 خودرو، معادل 22 درصد از افراد برای دریافت کارت سوخت مراجعه کرده اند و این امر نشان دهنده آن است که افراد غیر واقعی فقط برای بهرمندی از بنزین بیشتر خود را مسافر بر شخصی جازده اند .

وی خاطرنشان کرد:آن دسته از مسافربرهای شخصی  که در تاریخ  10/12/85 در سایت وزارت کشور ثبت نام کرده اند چنانچه تا پایان این ماه برای دریافت کارت سوخت خود مراجعه نکنند کارت های سوختشان باطل شده و یا برگشت خواهد خورد.

رویانیان گفت : اطلاعات این افراد در پلیس راهنمایی و رانندگی مناطق موجود است .

رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی کشور یاد آور شد: این دسته از خودروها  تنها در صورت رنگ آمیزی کاپوت جلووصندوق عقب، نصب برچسب و دریافت معرفی نامه  از سازمان تاکسیرانی تا پایان هفته جاری فرصت دریافت کارت سوخت را خواهند داشت.

رویانیان در ادامه گفت: از امروز تحویل کارت سوخت حدود 20 هزار آموزشگاه رانندگی سراسر کشور آغاز می شود و از این رقم  بیش از 7 هزار کارت سوخت مربوط به آموزشگاههای رانندگی تهران است که از فردا توزیع خواهد شد.

کد خبر 26773

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز