دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: پزشکان ترکیبی را در فلفل قرمز شناسایی کرده‌اند که با فعال کردن نوعی گیرنده روی سلول‌ها خطر بروز تومورهای سرطانیِ روده بزرگ را کاهش می‌دهد.

  تاثیر فلفل قرمز بر کاهش خطر سرطان روده

به گزارش ايسنا، متخصصان سلامت دریافتند «کاپسایسین» خوراکی که یک ترکیب فعال در فلفل قرمز است با فعال نگهداشتن مداوم یک گیرنده یا کانال یونی موسوم به TRPV1 سبب کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ می‌شود. مطالعات پیشین نشان داد کانال یونی TRPV1 که پیش‌تر به عنوان نورون‌های حسی شناسایی شده به عنوان محافظ در برابر گرما، اسیدیته و مواد شیمیایی تند در محیط روده عمل می‌کند.

«ایال راز»، مولف اصلی این مطالعه اعلام کرد: تمام این محرک‌ها برای سلول‌ها خطرناک هستند. بنابرین از TRPV1 به عنوان «گیرنده مولکولی درد» یاد می‌شود. این قابلیت به عنوان عملکرد عادی آن محسوب می‌شود که در سیستم عصبی وجود دارد.

مطالعات جدید نشان می‌دهد TRPV1‌ همچنین در سلول‌های بافت جداره روده نیز مشاهده می‌شود. این کانال یونی با گیرنده فاکتور رشد اپیدرمال یا EGFR فعال شده است که این گیرنده یک عامل مهم در تکثیر سلول‌های روده کوچک و بزرگ است.

به گزارش ایسنا به نقل از هدلاین اند گلوبال نیوز، متخصصان می‌گویند: فعل و انفعالات میان TRPV1 و EGFR خطر رشد ناخواسته و گسترش تومورهای روده‌ای را کاهش می‌دهد.

«راز» افزود: نتایج مطالعات نشان می‌دهد افرادی که در معرض خطرات مکرر ابتلا به تومورهای روده‌ای هستند فعالیت مداوم TRPV1 ‌برای آنها مفید است.

سرطان روده بزرگ یک تومور بدخیم است که در دیواره داخلی روده رشد می‌کند و سومین عامل اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان در مردان و چهارمین سرطان مرگبار در زنان آمریکایی محسوب می‌شود.

کد خبر 267676

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha