یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان آمریکایی موفق شدند امید به زندگی موش‌های آزمایشگاهی را به کمک یکی از ترکیبات موجود در فلفل قرمز افزایش دهند.

ارتباط فلفل قرمز و امید به زندگی

حتماً می‌دانید که امید به زندگی یک شاخص آماری است که متوسط طول عمر افراد یک جامعه را نشان می‌دهد.

محققان دانشگاه کالیفرنیای آمریکا به کشفی جدید و تازه رسیده‌اند که می‌تواند در افزایش امید به زندگی و طول عمر یعنی همان آرزوی دیرین بشر موثر باشد.

نتایج پژوهش این محققان که در مجله Cell به چاپ رسیده است نشان می‌دهد مصرف فلفل قرمز چند سال به عمر اضافه می‌کند.

پیش از این محققان به این نتیجه رسیده بودند افرادی که از دردهای مزمن رنج می‌برند عمر کوتاه‌تری نسبت به بقیه خواهند داشت. البته دلیل این مسئله روشن نبوده تا اینکه محققان آمریکایی تصمیم گرفتند پرده از این راز بردارند.

برای این کار بررسی‌های خود را روی موش‌هایی آغاز کردند که فاقد یکی از گیرنده‌های درد (TRPV1) بودند. این گیرنده که در پوست و به خصوص عصب‌ها قرار دارد به وسیله‌ی ترکیبات موجود در فلفل قرمز مانند «کاپسایسین» از کار انداخته شد.

نتیجه اینکه امید به زندگی این موش‌ها به میزان 14 درصد افزایش پیدا کرد. از این گذشته متابولیسم این موش‌ها حتی در دوره‌ی پیری نیز مانند دوره‌ی جوانی‌شان فعال بود.

محققان معتقدند دست بردن در این گیرنده نه تنها متابولیسم بدن را دست‌خوش پیری نمی‌کند بلکه امید به زندگی را نیز افزایش می‌دهد.

محققان توصیه می‌کنند برای حفاظت از متابولیسم و افزایش امید به زندگی خود تغذیه‌ای سرشار از «کاپسایسین» داشته باشید؛ یعنی اینکه بیشتر فلفل قرمز نوش جان کنید.

منبع: medisite

کد خبر 261157
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha