یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
۰ نفر

درحـــالی‌کـــه رژیم صهیونیستی برای چندمین بار مدرسه متعلق به سازمان ملل را در غزه هدف حمله قرار داد کشورهای مختلف جهان ازجمله آمریکا شاهد تظاهرات گسترده علیه این رژیم و قتل عام مردم غزه بودند.

غزه

مقام‌هاي بيمارستاني غزه اعلام كرده‌اند كه حداقل ۱۰ نفر در حمله هوايي رژيم صهيونيستي به يك مدرسه ديگر تحت پوشش سازمان ملل متحد در رفح به شهادت رسيده‌اند.

همزمان با ادامه حملات رژيم صهيونيستي به غزه، در تظاهراتي گسترده و كم‌سابقه در شهرهاي مهم آمريكا شهروندان اين كشور براي حمايت از مردم غزه به خيابان آمدند. هزاران نفر در واشنگتن اقدام به برگزاري تظاهرات در مقابل كاخ سفيد كردند و در شعارهاي خود از دولت آمريكا خواستند كه رژيم صهيونيستي را براي توقف كشتار مردم غزه تحت فشار قرار دهد. شبكه تلويزيوني اي‌بي‌سي آمريكا با پوشش اين تظاهرات گزارش داده كه تعداد شركت‌كنندگان در تظاهرات عليه اسرائيل به قدري زياد بود كه خيابان‌هاي اطراف و پارك مقابل كاخ سفيد به دريايي از معترضان تبديل شد. شركت‌كنندگان در تظاهرات پلاكاردهايي در محكوميت رژيم صهيونيستي و معرفي اسرائيل به‌عنوان رژيمي آپارتايدي در دست داشتند. برخي رسانه‌ها از اين تظاهرات به‌عنوان حضور معترضان در منطقه تحت اشغال رژيم صهيونيستي(كاخ سفيد) ياد كردند.

درحالي‌كه تعداد شهداي حملات رژيم صهيونيستي به حدود 1800نفر رسيده است نيويورك هم شاهد تظاهرات مشابهي در حمايت از فلسطين بود. در فرانسه هم هزاران نفر با برگزاري تظاهرات در پاريس حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه و موضع مسئولان فرانسوي در برابر اين حملات را محكوم كردند. در شهرهاي مختلف انگليس ازجمله منچستر هم تظاهرات مشابهي برگزار شد تا مقام‌هاي اروپايي تحت فشار افكار عمومي براي اتخاذ موضع عليه رژيم صهيونيستي قرار بگيرند.

به‌دنبال اين تظاهرات فيليپ هاموند، وزير امور خارجه انگليس با اعلام دريافت هزاران ايميل در محكوميت حملات اسرائيل تأكيد كرد كه وضعيت در نوار غزه غيرقابل تحمل شده است. هاموند در گفت‌وگو با روزنامه ديلي‌تلگراف گفت: اكثر مردم انگليس معتقدند كه وضعيت مدني در غزه غيرقابل تحمل است و بايد به آن رسيدگي شود و ما نيز با آنها موافقيم. او خواستار اعلام فوري آتش‌بس بدون هيچ قيد و شرطي شد.

فرانسوا اولاند، رئيس‌جمهور فرانسه هم كه معترضان در كشورش او را شريك جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي خوانده‌اند به‌دنبال تظاهرات در شهرهاي مختلف اين كشور خواستار آتش بس در غزه شد. اولاند كه در نخستين واكنش به حملات رژيم صهيونيستي به غزه بر تأمين امنيت اين رژيم تأكيد كرده بود اين بار برقراري آتش‌بس در غزه را بيش از هر زمان ديگري ضروري دانست. اولاند در نشست خبري مشترك با رئيس‌جمهور آلمان گفت: امروز بيشتر از هر زمان ديگري بايد هر نوع تلاشي را براي اعلام آتش‌بس در غزه براي پايان دادن به رنج غيرنظاميان صورت دهيم.در اسپانيا هم حاميان ساكنان غزه در شهرهاي مختلف ازجمله بارسلون به خيابان‌ها آمدند تا جنايات رژيم صهيونيستي را محكوم كنند.

هزاران نفر از حاميان مردم فلسطين در شيلي هم با برگزاري تظاهرات، حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه را محكوم كرده و از رئيس‌جمهور اين كشور خواستند روابط ديپلماتيك اين كشور با اسرائيل را قطع كند. در ونزوئلا هم بار ديگر مردم به خيابان‌ها ريختند و خواستار توقف فوري خشونت‌ها در نوار غزه شدند.

اين در حالي است كه حتي تل‌آويو هم از تظاهرات عليه دولت اسرائيل در امان نمانده است. تظاهرات عليه خشونت‌هاي رژيم صهيونيستي باعث دخالت نيروهاي امنيتي شد و گزارش‌ها از بازداشت حداقل 14نفر از معترضان خبر مي‌دهد.تظاهرات جهاني عليه حملات به غزه در حالي ادامه دارد كه بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي با بي‌اعتنايي به محكوميت‌هاي جهاني اعلام كرده كه اين رژيم حملاتش به نوار غزه را تا زمان لازم و با هر شدتي كه نياز باشد، ادامه خواهد داد. پيش از نطق تلويزيوني بنيامين نتانياهو گزارش‌هايي از عقب‌نشيني نيروهاي رژيم صهيونيستي از شمال غزه منتشر شد. اين عقيده وجود دارد كه رژيم صهيونيستي عملا در تلاش است تا عمليات زميني خود در نوار غزه را پايان دهد. كريس گانس، سخنگوي آژانس امداد سازمان ملل متحد روز گذشته درباره وقوع فاجعه بهداشتي و درماني گسترده در غزه هشدار داد و اعلام كرد كه خدمات پزشكي در غزه در آستانه فروپاشي است.

کد خبر 267625

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha