همشهری آنلاین: درگیری‌های شدید ارتش لبنان با عناصر تکفیری در منطقه عرسال هم مرز با سوریه که از عصر روز شنبه آغاز شده همچنان ادامه دارد. بر اثر این درگیری‌ها تاکنون ۱۱ تروریست تکفیری و ۱۲ نیروی ارتش لبنان کشته شده‌اند.

ادامه درگیری های شدید ارتش لبنان با عناصر تکفیری

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، عناصر گروهک تکفیری النصره با گروهک تروریستی داعش همدست شده و از عصر دیروز برای نفوذ به خاک لبنان در این منطقه مرزی با نیروهای ارتش درگیر شده اند.

نیروهای ارتش لبنان در این درگیری ها، 11 تروریست تکفیری را به هلاکت رسانده و شماری از آنان را به اسارت گرفته اند.

12نفر از نیروهای ارتش لبنان هم در درگیری با تکفیری ها کشته شدند.

مناطق مرزی میان لبنان و سوریه در چند هفته اخیر بارها شاهد درگیری میان تروریست‌ها با نیروهای ارتش سوریه و لبنان بوده است.

نیروهای ارتش لبنان با استفاد از سلاح های سنگین، منطقه المقیصه، پاسگاه مرزی و همچنین منطقه ای در وادی حمید را بازپس گرفتند.

شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد: عناصر مسلح جبهه النصره و داعش خودروهایی که از منطقه عرسال به طرف بقاع حرکت می کنند تیراندازی کردند که در نتیجه آن شماری زخمی شدند.

خبر دیگر این که نیروهای ارتش سوریه تلاش گروههای تروریستی را برای ورود از منطقه عرسال لبنان به منطقه جبه در قلمون سوریه دفع کردند و دهها تروریست را به هلاکت رساندند یا زخمی کردند.

ژنرال قهوجی : ارتش لبنان آماده مقابله با گروه های تکفیری است

ژنرال جان قهوجی فرمانده ارتش لبنان تاکید کرد که ارتش لبنان اماده مقابله با گروه های تکفیری است و اجازه نمی دهد بحران سوریه به لبنان منتقل شود.

به گزارش ایرنا، ژنرال قهوجی روز یکشنبه در کنفرانسی خبری شرکت و آخرین تحولات در منطقه عرسال در شرق لبنان و نزدیک مرزهای لبنان را تشریح کرد.

شهرک عرسال و بلندی های اطراف آن از دیروز شنبه تاکنون صحنه درگیری های شدید بین عناصر تکفیری تروریست وابسته به داعش و جبهه النصره با نیروهای ارتش و امنیتی لبنان است.

ژنرال قهوجی تاکید کرد که عرسال شهرکی لبنانی است و از آن محافظت می کنیم.

وی از همه مقامات سیاسی و مذهبی لبنان خواست تا برای اجرای کامل برنامه های امنیتی به منظور محافظت از این کشور در مقابل هجمه عناصر گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره با ارتش و نیروهای امنیتی همکاری کنند.

فرمانده ارتش لبنان اظهار داشت: عناصر مسلحی که در عرسال با نیروهای ارتش و امنیتی درگیر شده و می جنگند، بیگانه و از کشورها و دارای تابعیت های مختلف هستند.

ژنرال قهوجی اعلام کرد که تاکنون ده نظامی ارتش لبنان در درگیری های عرسال شهید، 25تن زخمی و 13 تن مفقود شده اند.

وی در این کنفرانس خبری که در وزارت دفاع لبنان برگزار شد، گفت که نظامیان مفقود شده ممکن است اسیر شده باشند و در میان زخمی ها 4 افسر وجود دارد.

فرمانده ارتش تحولات منطقه عرسال را بسیار خطرناک خواند و اظهارداشت که « عماد جمعه» عنصر بازداشت شده، اعتراف کرده که برای یک عملیات گسترده علیه ارتش برنامه ریزی کرده بوده است.

ژنرال قهوجی این مطلب را که بازداشت عماد جمعه عامل شروع درگیری ها بوده است ، نادرست خواند و خاطر نشان کرد که این حمله عناصر مسلح تصافی نبوده و از قبل برنامه ریزی شده و در انتظار زمان مناسب برای اجرا بوده است.

وی تاکید کرد که ارتش لبنان آماده است تا با گروه های تکفیری در عرسال و هر منطقه دیگر لبنان مقابله کند.

فرمانده ارتش لبنان نگرانی خود از تکرار سناریوی مرزهای عراق در لبنان را مخفی نکرد اما همزمان تاکید کرد که ارتش اجازه نمی دهد جنگ به لبنان منتقل شود.

ژنرال قهوجی اظهار داشت که ارتش تمام تلاش خود را برای حفظ امنیت مردم لبنان بکار خواهد گرفت.

نماینده مجلس لبنان: حزب الله سرگرم نبرد با عناصر مسلح تروریست است

 همچنين ولید سکریه نماینده مجلس لبنان تاکید کرد که نیروهای مقاومت حزب الله لبنان در ارتفاعات و بلندی های شهرک لبنانی عرسال و نزدیک مرزهای سوریه سرگرم نبرد با عناصر مسلح تروریست تکفیری است که قصد دارند به خاک لبنان تجاوز کنند.

به گزارش ایرنا، سکریه روز یکشنبه در گفت وگو با رادیو « صوت لبنان» افزود: حزب الله برای حمایت از لبنان و ملت آن در حال نبرد با عناصر مسلحی است که به شهرک عرسال حمله کرده و تلاش می کند مانع ورود آنها به خاک لبنان شود.

وی هشدار داد که عناصر مسلح قصد دارند با اشغال شهرک های لبنانی و با به گروگان گرفتن مردم این شهرک ها زمینه مبادله آنها با زندانیان تکفیری موجود در زندان رومیه لبنان را فراهم کنند.

نماینده مجلس لبنان آنچه را در شهرک عرسال و بلندی های اطراف آن در جریان است، تجاوز آشکار و وسیع گروه های تروریستی دانست و تاکید کرد که ارتش و دولت لبنان باید اوضاع را در منطقه آرام و امن کنند.

کد خبر 267610

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha