دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: حمله روز یکشنبه گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره به بلندی های شهرک های بریتال تا یونین در ارتفاعات شرقی لبنان برای به آتش کشیدن بقاع شمالی دور از انتظار نبود اما شکست سنگین این گروه ها باردیگر ثابت کرد که حزب الله یک ضرورت راهبردی برای حمایت از لبنان و لبنانی ها است.

حزب الله ضرورتی رابردی برای حمایت از لبنان

به گزارش روز دوشنبه ایرنا،« جورج عبید» کارشناس لبنانی در مقاله ای که در پایگاه اطلاع رسانی النشره منتشر شد، با اشاره به تنگناهای گروه های تروریستی تکفیری در ارتفاعات مرزی سوریه و لبنان ناشی از فرارسیدن فصل سرمای کشنده منطقه و محاصره شدید میان بلندی های عرسال لبنان و کوه های القلمون سوریه افزود: این گروه ها به منظور رهایی از این تنگنا که هرلحظه سخت تر می شود و یافتن روزنه ای برای تنفس دست وپا می زنند.

« اما دیروز حزب الله نه تنها گروه های تروریستی تکفیری را ناکام ساخت بلکه درسی فراموش نشدنی به آنها و مخالفان سیاسی خود در داخل لبنان داد که بجای دلبستن به کمک دیگران بویژه به اصطلاح ائتلاف ضد داعش باید برای دفاع از لبنان و لبنانی ها روی پای خود ایستاد».

این کارشناس لبنانی نوشت: حزب الله یک ضرورت راهبردی برای همه لبنانی ها است زیرا دارای فرهنگ مبارزه مخلصانه و ریشه دار برای حمایت از لبنان ، سوریه و فلسطین است.

عبید تاکید کرد: حزب الله باور دارد که همه گروه های سیاسی باید در کنار ارتش قهرمان برای دفاع از لبنان و مقابله با گروه های تروریستی تکفیری که در داخل لبنان هم لانه کرده اند تا از درون آن را نابود کنند، ایستاد.

وی خاطرنشان کرد: حزب الله مخالف ورود به درگیری های مذهبی در داخل لبنان است زیرا پیامدها و هزینه های آن را برای زیرساخت های لبنان بسیار خطرناک و سنگین می داند.

این کارشناس لبنانی با اشاره به حمله دیروز گروه های تروریستی تکفیری به بلندی های بریتال تا یونین در ارتفاعات شرقی درمرزهای سوریه و لبنان نوشت: ایستادگی محکم حزب الله و شکست سنگین این گروه ها به تمام معنای سیاسی و امنیتی، پاسخی بود به کسانی که دائما خروج حزب الله از سوریه را «غرغره» می کنند و مدعی هستند که مسئله داعش پایان یافته است.

عبید خاطرنشان کرد: البته پیشتر « نهادالمشنوق» وزیر کشور لبنان پاسخ آنها را داده و گفته بود که داعش در لبنان وجود دارد چه حزب الله به سوریه رفته باشد و چه نمی رفت.

المشنوق عضو همان گروه 14 مارس است که اعضایش دائم خواستار خروج حزب الله از سوریه هستند تا به گمان باطل آنان تروریسم تکفیری کاری به لبنان نداشته باشد.

شیخ « عبداللطیف دریان» مفتی کل اهل سنت لبنان هم دیروز درخطبه های نمازعید سعید قربان با حمله شدید به گروه های تروریستی تکفیری بویژه داعش، آنها را دروغگویانی خواند که هیچ بویی از انسانیت نبرده و جنایاتشان هیچگونه ارتباطی با اسلام ندارد.

وی بالاتر از این اظهارداشت: دین ما به همان اندازه که از خارج تهدید می شود از داخل در معرض تهدید قرار دارد و کشورهای ما هم به دلیل تفرقه و اوهام از داخل و خارج به یک اندازه تهدید می شود.

عبید نوشت که امروز واکنش برخی اعضای گروه 14 مارس و سیاستمداران و علمای شهرهای شمالی طرابلس و عکار که دائم مردم را علیه ارتش و مقاومت لبنان تحریک می کنند به سخنان مفتی کل لبنان چه خواهد بود؟

وی افزود: براستی سر تناقض در رفتار و گفتار مقامات سعودی که در کلام از لبنانی ها حمایت می کنند اما در مقام عمل خواستار خودداری ارتش لبنان از حمله به مواضع تروریست های تکفیری می شوند و حتی جلوی هبه های ادعایی را می گیرند، چیست؟

عبید در بخش پایانی مقاله خود به حمله داعش به بلندی های بریتال لبنان و شهرک عین العرب سوریه نزدیک مرزهای ترکیه اشاره کرد و نوشت که این دو حمله همزمان انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: داعش برغم حضور به اصطلاح ائتلاف ضد تروریسم درعین العرب پیشروی می کند اما در بلندی های بریتال تا یونین با شکستی سنگین در مقابل حزب الله مواجه و با دادن تلفات زیاد مجبور به فرار می شود.

این کارشناس لبنانی تصریح کرد: قدرت داعش در سایه به اصطلاح جنگ جهانی علیه آن افزایش یافته است و اکنون عدم جدیت این ائتلاف ضد داعش ثابت شده است و عین العرب دست این ائتلاف را بسرعت رو کرد.

عبید تاکید کرد: کردها در عین العرب مجبور به خارج شدن از این شهرک شده اند و اربابان این ائتلاف کمترین واکنشی از خود نشان نداده اند.

وی اظهارداشت: آنچه درعین العرب و بلندی های بریتال رخ داد، مشابه بود، اما یک تفاوت بزرگ هم داشت و آن اینکه در بریتال حزب الله حضور داشت و شکستی سنگین به داعش و دیگر گروه های تروریستی تکفیری تحمیل کرد.

این کارشناس لبنانی خاطرنشان کرد: موضع مفتی کل لبنان بطورغیر مستقیم و موضع آشکار« ولید جنبلاط» رییس حزب دروزی سوسیالیست ترقی خواه لبنان تاکید می کند که اکنون هیچ قدرتی در لبنان جایگزین حزب الله در نبرد با تروریست های تکفیری نخواهد شد و گذشت زمان این واقعیت را ثابت می کند.

کد خبر 274083

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha