همشهری آنلاین: نبیه بری، رییس مجلس لبنان با بیان اینکه « به مردم لبنان و بسیاری از سیاستمداران لبنانی در دو گروه اصلی (۸ و ۱۴ مارس) اعتماد دارم»، تاکید کرد که لبنان به گورستان تندروها تبدیل می‌شود و دوره سیاست‌های تندروی در لبنان پایان یافته است.

نبیه بری: لبنان به گورستان تندروها تبدیل می شود

به گزارش ایرنا ، روزنامه لبنانی « الجمهوریه» در شماره روز جمعه خود نوشت : کسانی که اخیرا با رییس مجلس لبنان دیدار کرده اند، به نقل از وی افزودند که هیچ گزینه ای دیگر بجز حمایت از ارتش و نیروهای امنیتی نداریم و هنگامی که این دستگاه ه ها قوی باشند احدی از تروریست ها نمی تواند به امنیت لبنان تجاوز کند و این را با صدای بلند می گویم.

رییس مجلس لبنان بر ضرورت سرمایه گذاری در عرصه امنیت تاکید کرد و اظهار داشت:سفرای خارجی هنگامی که از من می پرسند لبنان چه می خواهد، می گویم به ارتش کمک مالی و تسلیحاتی کنید.

وی قبلا بکارگیری 5000 نیروی جدید داوطلب در بخش امنیتی ارتش و فرماندهی نیروهای امنیت عمومی و داخلی لبنان را پیشنهاد کرد که با استقبال «نهاد المشنوق» وزیر کشور لبنان مواجه شد.

نبیه بری گفت: تروریست انتحاری منطقه الطیونه بیروت قصد داشت دوشنبه شب گذشته قهوه خانه ابوعساف در منطقه الشیاح ضاحیه جنوبی بیروت را که دهها عضو جنبش امل در آن حضور داشتند، منفجر کند و هدف او تحریک جوانان جنبش شیعی امل برای حمله به منطقه سنی نشین الطریق الجدیده بود تا یک فتنه مذهبی آغاز شود.

رییس مجلس لبنان با بیان اینکه« مشکل در ملت لبنان نیست بلکه در سیاستمداران از جمله خود من است»، افزود: لبنان حتی در شرایط کنونی از بهترین کشورهای منطقه است بنابراین باید بر موضوع امنیت متمرکز شویم.

وی بر ضرورت انتخاب سریع رییس جمهوری جدید لبنان تبدیل کرد اما گفت که تاکنون نشانه ای امیدوار کننده برای تشکیل جلسه روز چهارشنبه آِینده پارلمان به منظورانتخاب رییس جمهوری مشاهده نمی شود.

نبیه بری با بیان اینکه با « سعد حریری» نخست وزیر اسبق و رییس حزب جریان المستقبل بعداز دریافت پیام تبریک او به مناسبت شروع ماه مبارک رمضان تماس گرفته است، خاطرنشان کرد: با حریری در باره تحولات گفت وگو کردم و هر دو بر ضرورت انتخاب رییس جمهوری در سریعترین زمان اتفاق نظر داریم.

رییس مجلس لبنان با ابراز خرسندی از اقدامات تمام سلام نخست وزیر ، بر ضرورت فعال بودن دولت و مجلس تاکید و تصریح کرد : آیا اگر یک پای انسانی شکست باید پای دیگر اور را هم بشکنیم یا اینکه مطلوب است پای شکسته را درمان کنیم.

وی اظهار داشت: برخی در لبنان با مجلس مانند یک درخت رفتار می کنند و دایم درصدد شکستن شاخه ها و کندن برگ های آن هستند تا اینکه سایه ای نداشته باشد.

کد خبر 263900

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha