همشهری آنلاین: آتش بس ۷۲ ساعته، پس از موافقت روز پنج شنبه گروه‌های مقاومت فلسطینی و رژیم صهیونیستی، از ۸ صبح امروز (جمعه) آغاز شد، اما تل‌آویو ساعتی بعد آنرا نقض کرد.

رژیم صهیونیستی آتش بس سه روزه را ساعاتی پس از آغاز آن شکست

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه العالم، رژیم صهیونیستی ساعتی پس از آغازآتش بس انسانی، آن را نقض کرد و توپخانه این رژیم درحال گلوله باران شرق رفح است. پس از آتش بس تاکنون 50 نفر در جنوب غزه شهید و200 نفرزخمی شده اند.

رژیم صهیونیستی در حالی مقاومت را به نقض آتش بس متهم کرد که خبرنگار فرانس 24 در سدیروت واقع در جنوب سرزمینهای اشغالی درارتباط تصویری با این شبکه گفت: ارتش اسرائیل قصد دارد در طول مدت آتش بس نیز با انفجار، تونلهای نوارغزه را تخریب کند.

رژیم صهیونیستی : نظامی ربوده شده نزد یکی از گروههای فلسطینی است

المیادین اعلام کرد: اسرائیل به مصر ناپدید شدن یک سرباز اسرائیلی را اطلاع داد و اعلام کرد این نظامی، اسیر یکی از گروههای فلسطینی است. رژیم صهیونیستی پایان آتش بس انسانی را در غزه به بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد نیز اطلاع داده است.

صهیونیستها از تشکیلات خودگردان فلسطینی خواستند پیش از هرگونه مذاکرات برای آتش بس دائم ، سرباز ناپدید شده اسرائیلی را بازگرداند.

مصر نیز اعلام کرد با توجه به اینکه اسرائیل با هرگونه مذاکراتی پس از ناپدید شدن یک نظامی اسرائیل مخالف است هیئتهای مذاکره کننده را نمی پذیرد.

در پی ناپدید شدن یکی از نظامیان اسرائیلی، درگیریهای بسیار شدیدی در مرزهای شرقی رفح بین مبارزان مقاومت و نیروهای ارتش اسرائیلی رخ داد. ارتش اسرائیل از کشته شدن شمار زیادی از نظامیان صهیونیست خبر داد.

اعلام آغاز آتش بس 72 ساعته در فلسطین

به نقل از خبرگزاری فرانسه، استفان دوژاریک با قرائت بیانیه مشترک بان کی مون دبیرکل سازمان ملل و جان کری وزیر خارجه آمریکا، درباره آتش بس انسان دوستانه غزه گفت: این دو نفر اعلام کردند رابرت سری نماینده سازمان ملل در بیت المقدس و هماهنگ کننده ویژه، تضمین هایی را مبنی بر توافق دو طرف درباره آتش بس بدون پیش شرط و البته انساندوستانه در غزه دریافت کرده است.

گروههای مقاومت با اشاره به اینکه به آتش بس پای بند خواهند ماند اعلام کردند. قراراست مصر میزبان گفتگوهای غیرمستقیم بین اسرائیل و گروه های مقاومت در قاهره درباره برقراری آتش‌بسی پایدارتر باشد.مقامات فلسطینی گفتند هیات فلسطینی در مذاکرات قاهره شامل نمایندگان حماس، فتح، جهاد اسلامی و برخی گروه‌های کوچک‌تر فلسطینی خواهد بود.

شایان ذکر است در آستانه اجرای آتش‌بس سه روزه، پلیس غزه از گلوله ‌باران شدید شمال و شرق غزه توسط تانک‌های اسرائیلی خبر داد.

اعتراف هولناک تک تیرانداز صهیونیست

روزنامه الصباح ترکیه نوشت: دیوید عوفادیا تک تیرانداز ارتش رژیم صهیونیستی در وبلاگ خود به هدف قراردادن و شهادت 13 کودک فلسطینی در یکروز اعتراف کرد. فعالان شبکه های اجتماعی و حامیان فلسطین به سرعت این مطلب را منتشر کردند تا بتوان از آن به عنوان سندی برای محاکمه وی به عنوان جنایتکار جنگی استفاده کرد.عوفادیا تصویری از خود منتشر کرد که در آن از یک قبضه تفنگ باریت 50 میلیمتری مخصوص تک تیراندازی استفاده می کند.

عبور شمار شهدای فلسطین از تلفات سال 2008

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد از آغاز تجاوز هوایی، دریایی و زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به این منطقه 1459 نفر شهید و 8400 نفر نیز زخمی شده اند.شمار شهدای فلسطینی از روز پنجشنبه از شمار شهدای تهاجم قبلی اسرائیل به غزه در 2009 بیشتر شد.در تهاجم اواخر دسامبر 2008 که سه هفته طول کشید، 1440 فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از 3500 نفر زخمی شدند.

طبق اعلام صهیونیستها تاکنون 61 نظامی اسرائیلی نیز کشته شدند در حالی که در تهاجم قبلی، ارتش اسرائیل 10 نفر تلفات داده بود.این در حالی است که شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد این جنبش توانسته است 131 نظامی صهیونیست را دردرگیریهای مستقیم بهلاکت برساند.

محکومیت جهانی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با محکوم کردن حمله ارتش اسراییل به مدرسه وابسته به آنروا در نوار غزه تاکید کرد باید در این زمینه تحقیق شود. وی با صدور بیانیه ای افزوده است نمی توان کشته شدن غیرنظامیان آواره را که به مناطق تحت حمایت سازمان ملل پناه آورده اند پذیرفت. بنا براین باید هرچه زودتر در خصوص این گونه تجاوزات ضد غیرنظامیان بی دفاع تحقیق شود.

به گزارش پرس تی وی، مردم فرانسه روز گذشته برای محکوم کردن حملات اسرائیل به غزه در خیابانهای پاریس تظاهرات کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات که تعداد آنها صدها نفر بود تاکید داشتند باید کالاهای اسرائیلی تحریم شود. شماری از شرکت کنندگان در این تظاهرات پس از قرائت نام قربانیان حمله اخیر به مدرسه سازمان ملل متحد در جبالیا، روی زمین دراز کشیدند تا به صورت نمادین، کشتار اسرائیل را نشان بدهند.

رابرت موگابه رییس جمهور زیمبابوه هم روز پنجشنبه سکوت و انفعال اروپا و آمریکا را در قبال اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی درغزه محکوم کرد و آن را نیرنگ و فریبکاری غربی ها خواند.

رئیس جمهور ونزوئلا نیز از آمادگی کشورش برای پذیرش آن دسته از کودکان فلسطینی که در جریان تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه زخمی یا یتیم شده‌اند،‌خبر داد.

مادورو گفت: تصمیم گرفته‌ام مرکزی به نام هوگو(رئیس جمهور سابق ونزوئلا) برای پذیرش کودکان فلسطینی زخمی و آن دسته از کودکانی که پدر و مادر خود را در جریان تهاجم اسرائیل به غزه از دست داده‌اند، تاسیس کنم.

صدها تن از مردم ترکیه پنجشنبه با برپایی تظاهرات در خیابانهای مختلف شهر استانبول حملات نظامی 25 روزه رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع غزه را محکوم کردند.شرکت کنندگان در این تظاهرات حملات رژیم صهیونیستی را اقدامی فاشیستی توصیف و آن را محکوم کردند. آنها همچنین همبستگی خود را با فلسطینیان غزه و دیگر شهرهای فلسطین اعلام کردند.

همچنین سخنگوی دولت مغرب در مصاحبه ای مطبوعاتی روز پنجشنبه، حملات اخیر رژیم صیهونیستی علیه ساکنان بی دفاع غزه را محکوم و نقض روح و کنوانسیون های بین المللی توصیف کرد. وی همچنین حملات وحشیانه ارتش اسرائیل به فلسطینیان را رسوایی بزرگ برای این رژیم غاصب توصیف کرد و از جامعه بین المللی خواست برای جلوگیری از کشتار فلسطینیان هر چه سریعتر وارد عمل شود.

وزیر خارجه اسپانیا روز پنجشنبه گفت تداوم وضعیت کنونی در غزه ، بروز فاجعه انسانی بی سابقه ای را در قرن بیست و یکم ،‌ سبب شده است.

خوزه مانوئل گارسیا ماراگیو در کنگره اسپانیا گفت: کمبود شدید آب ، غذا و دارو در غزه همراه با تخریب زیر ساخت های این منطقه گزارش شده است که سال ها وقت می خواهد تا تخریب های ناشی از این تهاجم ، ترمیم شود؛ تهاجمی که جان یک میلیون و 800 هزار ساکن غزه را به شدت تهدید می کند؛ ما شاهد یک فاجعه انسانی بی سابقه در قرن بیست و یکم هستیم.

روز گذشته خیابانهای شهر واشنگتن پایتخت آمریکا شاهد برپایی تظاهرات بود. گروهی از فعالان ضدجنگ که در این تظاهرات شرکت داشتند درمقابل سفارت اسرائیل در واشنگتن تجمع کردند. فعالان آمریکایی با برپایی نشست ضدصهیونیستی، قطع کمکهای مالی آمریکا از این رژیم را خواستار شدند. شهروندان نیویورکی نیز تاکید کردند دولتمردان آمریکایی بجای کمک به رژیم صهیونیستی باید به فکر حل مشکلات داخلی آمریکا باشند.

در یونان و هند نیز مردم با برگزاری تظاهرات ضدصهیونیستی، حمایت آمریکا از این رژیم را محکوم کردند و خواستار قطع روابط آتن و دهلی نو با تل آویو شدند.

نیکلاس برنز معاون سابق وزارت امور خارجه آمریکا نیزدرباره جنایات غزه گفت: اسرائیل با حمله به غزه اشتباه بزرگی را مرتکب می شود.

کمیسر حقوق و کار سازمان ملل متحد هم اعلام کرد: گلوله باران یکی از تاسیسات سازمان ملل متحد که پناهگاه غیرنظامیان بیگناهی بود که از خشونت فرار کردند، کاملا غیرقابل قبول و غیرقابل دفاع است.

جاش ارنست گفت: دبیر کل سازمان ملل متحد روز گذشته گفت که همه شواهد نشان می دهد توپخانه اسرائیل عامل این مسئله (حمله به مدرسه ) بودند.

وی افزود: آنروا شواهدی را جمع آوری کرده است که نشان میدهد توپخانه اسرائیل مدرسه ای را که 330 نفر در آن پناه گرفته بودند، گلوله باران کرد.

اسرائیل در حمله به غزه بیشتر دقت کند

در حالی که نفرت جهانی از تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و قتل عام فلسطینی ها هر روز گسترش بیشتری می یابد، وزارت خارجه آمریکا ضمن تایید دوباره دفاع صهیونیستها از خود از آنها خواست در حمله به غزه بیشتر دقت کنند! ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری دراین وزارتخانه اضافه کرد: انتظار داریم اسرائیل در حمله به حماس، دقت بیشتری در حملات خود به خرج بدهد تا به غیر نظامیان آسیب نرسد.

فرار شورای امنیت از پذیرش مسئولیت های بین المللی

شورای امینت سازمان ملل پس از حمله به مدرسه سازمان ملل و کشته شدن مردم بی دفاع غزه، نشستی فوری و چندین ساعته در دو بخش علنی و غیرعلنی برگزار ولی در نهایت به ارائه مطلبی مطبوعاتی اکتفا کرد.

اولویر نوهون گری معاون نماینده رواندا که کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت را به عهده دارد، بعد از حدود سه ساعت، در جمع خبرنگاران منتظر در بیرون از این نهاد سازمان ملل حاضر شد و مطلب بسیار کوتاه مطبوعاتی شورای امنیت درباره غزه را در کمتر از یک دقیقه قرائت و فوراً این مکان را ترک کرد تا به هیچ سئوالی پاسخ ندهد.

این نهاد حافظ صلح و امنیت بین المللی درباره کشتار مردم غزه حتی بیانیه مطبوعاتی هم نداد و نام آن را مطلب مطبوعاتی گذاشت. شورای امنیت در این مطلب منتشر شده خود از بی توجهی طرفین درگیری در غزه به بیانیه رئیس شورای امنیت که ششم مرداد منتشر شده بود، عمیقاً ابراز نا امیدی کرده است.

کد خبر 267339

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha