همشهری آنلاین: در حمله امروز پنج شنبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای بیست وچهارمین روز متوالی ۱۳ فلسطینی از جمله یک کودک و دو زن به شهادت رسیدند و آمار قربانیان این حملات به ۱۳۷۶ شهید و حدود ۷۷۰۰ نفرزخمی رسید.

gaza

ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر دست به جنایت هولناکی در بازاری در منطقه شجاعیه واقع در شرق نوار غزه زد به طوری که در این جنایت جدید ۱۷ تن کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت شبکه الجزیره، در حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به بازار شجاعیه که جنایت جدید آن محسوب می‌شود و قبل از آن دو جنایت دیگر در شمال و جنوب نوار غزه رخ داده بود، 17 فلسطینی شهید شدند و به این ترتیب تعداد شهدای روز چهارشنبه به 110 تن رسید.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که یک عکاس،‌ دو امدادرسان و یک خبرنگار در این حمله توپخانه‌ای به شهادت رسیدند و بیش از 200 تن دیگر زخمی شدند.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد که کادر دفاع مدنی و کادر خبرنگاران در این حمله جدید مورد هدف قرار گرفتند.

نیروهای اشغالگر این بازار را در جریان آتش بس انسانی یک طرفه که از ساعت سه بعد از ظهر تا هفت عصر روز چهارشنبه اعلام شده بود، هدف قرار دادند.

مدیر امدادرسانی در هلال احمر فلسطین اعلام کرد که تعدادی از زخمی شدگان شجاعیه دچار قطع عضو شده‌اند.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در پی جنایت منطقه شجاعیه، مناطق رمال، نصر، شیخ رضوان، تل الهوا و دو برج مسکونی را هدف قرار گرفتند که موجب شهادت یک مربی ورزشی شد.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد که جنایت شجاعیه بعد از جنایت خان یونس در نوار غزه رخ داد که هفت تن در آن شهید شدند که چهار تن آنها عضو یک خانواده بودند.

همچنین سه تن دیگر در شهرک قراره از توابع خان یونس به شهادت رسیدند.

جنبش جهاد اسلامی نیز سکوت عربی و بین المللی را در قبال جنایت‌های اسرائیل محکوم کرد.

سخنگوی حماس نیز اعلام کرد که کشتار شجاعیه نیازمند واکنش زلزله وار مقاومت است.

صبح روز چهارشنبه نیز 16 فلسطینی در حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به مدرسه وابسته به آژانس امداد کار آوارگان فلسطینی (آنروا) در اردوگاه جبالیا در شمال غزه به شهادت رسیدند.

به این ترتیب روز چهارشنبه یکی از خونبارترین روزهای غزه از آغاز عملیات نظامی در هشت ژوئیه گذشته بوده به طوری که 119 فلسطینی در این روز به شهادت رسیدند.

همچنین در جریان عملیات نظامی اسرائیل به غزه 1364 فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 7700 تن زخمی شدند که اکثر آنها غیرنظامی هستند.

سامی ابوزهری، سخنگوی جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: آتش بس اعلام شده از سوی اسرائیل یک سوء استفاده رسانه‌ای است و هیچ ارزشی ندارد چرا که مناطق درگیر در مرز غزه را مستثنی کرده و ما نمی‌توانیم برای بیرون آوردن زخمی شده‌ها از آن مناطق اقدامی بکنیم.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل نیز حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه آنروا را محکوم کرده و محاکمه مسئولان این جنایت را خواستار شد.

وی خاطر نشان کرد: دوست دارم به مسئولان نظامی اسرائیل تصریح کنم که 17 بار به اسرائیلی‌ها درباره مکان دقیق این مدرسه ابتدایی تذکر داده شده است.

کاخ سفید نیز بمباران مدرسه آنروا و نیز تهدید جان هزاران فلسطینی را محکوم کرد.

گزارش پنجشنبه نهم مرداد:

در حمله امروز پنج شنبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای بیست وچهارمین روز متوالی 13 فلسطینی از جمله یک کودک و دو زن به شهادت رسیدند و آمار قربانیان این حملات به 1376 شهید و حدود 7700 نفرزخمی رسید.به گزارش رسانه های فلسطینی در بمباران جنگنده های رزیم صهیونیستی پنج غیر نظامی فلسطینی در شهر عبسان در شرق خان یونس به شهادت رسیدند.

منابع پزشکی فلسطینی امروز پنج شنبه اعلام کردند که یک کودک که در بمباران چند روز پیش در رفح زخمی شده بود به شهادت رسید.

همچنین دو شهروند دیگر در حمله به دیر البلح در رفح به شهادت رسیدند وشماری دیگر زخمی شدند.

منابع پزشکی در بیمارستان های الشفاء و شهدای الاقصی در نوار غزه از شهادت دو شهروند فلسطینی بر اثر شدت جراحات وارده در بمباران اردوگاه پناهندگان ˈالنصیراتˈ خبر دادند.

یک شهروند دیگر نیزکه سوار بر دوچرخه خود بود در منطقه معان در شهر خان یونس توسط یک فروند هواپیمای شناسایی اسرائیلی مورد هدف قرار گرفت وبه شهادت رسید.

یک هواپیمای اف 16 رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن یک خانه دو طبقه در حی الدرج در مرکز شهر غزه آن را کاملا تخریب نمود وبه خانه های مجاور آسیب های جدی وارد کرد.

در همین حال شبکه تلویزیونی الاقصی اعلام کرد که گردانهای القسام 6 فروند 107 موشک به پایگاه نظامی میگین در فلسطین اشغالی شلیک کردند.

رسانه های رژیم صهیونیستی نیز اذعان کردند که بر اثر اصابت موشکهای مقاومت به طور مستقیم یه یک ساختمان در شهرک سدیروت آن را کاملا منهدم کرده است.

خبرگزاری معا نیز از شلیک 10 فروند موشک به سدیروت و اطراف غزه در حین سخنرانی ˈبنیامین نتانیاهوˈ نخست وزیر رژیک صهیونیستی در ابتدای نشست کابینه این رژیم خبر داد.

شبکه تلویزیونی الاقصی به نقل از کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد بیش از صد و چهل نظامی این رژیم که در درگیری های نوارغزه زخمی شده اند در بیمارستان های فلسطین اشغالی تحت درمان هستند و حال چهارده نفر از آن ها وخیم است.

با وجود گذشت 24 روز از حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی به غزه، ملت مبارز فلسطین همچنان با مقاومت و پایمردی در مقابل آن ایستاده است.

هرچند نظامیان صهیونیست از زمین، هوا و دریا غزه را آماج حملات وحشیانه خود قرار می دهند، اما فلسطینیان روحیه خود را حفظ کرده و ارتش رژیم صهیونیستی را به چالش کشیده‌اند.

کد خبر 267276

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha