یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶
۰ نفر

ترجمه‌ی عباس تربن: همه‌ی ما در ذهنمان فکرهایی داریم که مانعی بر سر راه موفقیتمان هستند. بعضی‌وقت‌ها حتی خودمان هم از این فکرها باخبر نیستیم، اما همین‌ها هستند که اجازه نمی‌دهند بزنیم وسط خال! بعضی از همین فکرهای مخرب و مضر را که فراگیرترند، در این‌جا معرفی می‌کنیم.

* * *

رؤیاها منتظر نمی‌مانند

ما هیچ‌وقت به خودمان نمی‌گوییم كه هرگز با رؤیاها و هدف‌هایمان زندگی نمی‌كنیم؛ در عوض به این فكر می‌كنیم كه از فردا برای رسیدن به آن‌ها تلاش خواهیم كرد.

* * *

وقت نداری یا دوست؟

جمله‌ی «من وقت ندارم» در واقع شكل مؤدبانه و تعبیر دیگری از «برایم مهم نیست» به‌حساب می‌آید. بنابراین اگر كسی یا كاری واقعاً برایت اهمیت دارد، برایش وقت بگذار.

* * *

استعداد كافی نیست

تمرین و تكرار یك‌كار موجب می‌شود در آن بهتر و موفق‌تر شوی. نبوغ و استعداد به‌تنهایی نمی‌توانند موجب موفقیت شوند. كسانی كه در زمینه‌های مختلف درخشیده‌اند، با پشتكار و تلاش موفق شده‌اند.

* * *

شكست یعنی نشستن

شكست واقعی، دست روی دست گذاشتن است. اشكالی ندارد كه در انجام بعضی كارها موفق نشوی، این راهی است برای باتجربه‌‌تر شدن. موفقیت مقصدی با راه دراز است و برای رسیدن به آن باید هر بار یك قدم به جلو برداری.

* * *

موفقیت آسان نیست

معنی سر و كله‌زدن با یك مشكل، شكست‌خوردن نیست. هرموفقیت بزرگی نیاز به مقداری كشمكش و دست و پنجه نرم‌كردن با مشكلات دارد.

* * *

نیمه‌ی پر لیوان را ببین

با خودت فكر نكن كه هیچ‌چیز برای سپاسگزار بودن در زندگی نداری. مشكلات و موقعیت‌های بحرانی در زندگی هركسی هست، مهم این است كه داشته‌هایت را به یاد داشته باشی و به‌خاطرشان از خدا ممنون باشی.

* * *

دروغ كوچولو هم نه!

یك دروغ كوچك به كسی صدمه‌ای نمی‌زند و اشكالی ندارد؟ معلوم است كه نه! دروغ یك بیماری پنهان و بسیار جدی است كه می‌تواند تو را به بیماری‌های سخت‌تر مبتلا كند.

* * *

از گریه‌كردن نترس

ما هیچ‌وقت نباید به‌خاطر اشك‌هایمان خجالت بكشیم. انسان بدون احساسات فقط یك روبات است. گریه‌كردن یعنی این‌كه تو هنوز انسان هستی.

* * *

فقط به‌خاطر خودت

هرآدمی ممكن است بعضی‌وقت‌ها توی دلش بگوید «قلب من شكسته‌تر از آن است كه دوباره چیزی را امتحان كند.» اما واقعیت این است كه تو باید تجربه‌های تلخ زندگی‌ات را فراموش كنی و به دنبال رسیدن به چیزی باشی كه ارزشش را داری.

 

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۵۱

کد خبر 266371

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha