یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۵
۰ نفر

همیشه شنیدن خبر بازگشایی یک کتاب‌خانه یا هرچیزی که ربطی به کتاب و کتاب‌خوانی داشته باشد، خوشحال‌کننده است. حالا اگر این مرکز، مخصوص کودکان و نوجوانان باشد و بر اساس نیازها و اقتضای سن آن‌ها برنامه‌ریزی شد باشد که خیلی هم بهتر است.

منطقه‌ی ۲۱ باشگاه کتاب دارد

هم‌زمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، در منطقه‌ی ۲۱ تهران، باشگاه كتاب كودك و نوجوان، در خانه‌ی فرهنگ کودک و نوجوان وردآورد افتتاح شد. صادق کرمیان، مدیر سازمان فرهنگی‌هنری منطقه‌ی ۲۱ شهرداری تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار هفته‌نامه‌ی دوچرخه گفت: «در این منطقه‌، شش مرکز زیر نظر سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری فعالیت می‌كنند، اما ضرورتی که در بخش کودک و نوجوان احساس شد، ما را به فکر راه‌اندازی باشگاه کتابی ویژه‌ی این گروه سنی انداخت.» البته این باشگاه مكان ثابتی ندارد و جلسه‌هایش، هر‌ماه دریكی از مراكز منطقه تشكیل می‌شود.

او ادامه داد: «باشگاه کتاب ادبیات کودک و نوجوان می‌خواهد سرانه‌ی مطالعه بین کودکان و نوجوانان را بالا ببرد و آن‌ها را به كتاب و كتا‌ب‌خوانی علاقه‌مند كند. به‌همین دلیل در هر‌نشست باشگاه کتاب، اثری انتخاب می‌شود و در اختیار اعضا قرار می‌گیرد تا در نشست باشگاه درباره‌ی آن صحبت کنند.»

این مدیر هنری با اشاره به این‌که بخش کودک و نوجوان از یکدیگر جدا هستند، افزود: «بر اساس سن مخاطب با کارشناسان این حوزه در تماس هستیم و آثاری را که در حوزه‌ی کودک و نوجوان برتر بوده‌اند، انتخاب می‌کنیم. هم‌چنین سعی داریم این آثار را از میان شاخه‌های مختلف ادبیات مانند داستان، شعر، نمایش‌نامه و... برگزینیم.

در مراسم افتتاحیه‌ی باشگاه، مصطفی رحماندوست، بیوک ملکی و بابک نیک‌طلب از شاعران نامدار ادبیات كودك و نوجوان، حضور داشتند و با ابراز خوشحالی از افتتاح این باشگاه کتاب، برای بچه‌‌ها شعر خواندند، کتاب امضا کردند و با آن‌ها عکس یادگاری گرفتند.

رحماندوست از هم‌زمانی روز افتتاح باشگاه کتاب، با روز ملی ادبیات كودك و نوجوان به نیكی یاد كرد و گفت: «خوشحالم که در این روز خوب در کنار شما هستم.»

ملکی هم با اشاره به این‌که در میان اخباری که روزانه به گوشمان می‌رسد، خبر باز‌شدن باشگاه کتاب بسیار امیدوار كننده است، اظهار کرد: «وقتی در میان اخبار، افتتاح باشگاهی برای کودک و نوجوان دیده می‌شود، حتماً اتفاق بزرگی است و امیدواریم خبرهای خوبی را از این باشگاه بشنویم.»

کد خبر 266363

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha