همیشه خبر تولد خوشحال کننده است. خبر تولد یک کتاب‌خانه‌، کتاب‌دوستان را خوشحال می‌کند؛ مخصوصاً که این کتاب‌خانه به کودکان و نوجوانان توجه ویژه‌ای داشته باشد و در روز تولد یک شاعر بزرگ هم افتتاح شود و به نام این شاعر هم نام‌گذاری شده باشد.

دوچرخه

حتماً تاحالا متوجه شده‌ايد كه كتاب‌خانه‌ي «مصطفي رحماندوست» را مي‌گوييم كه روز اول تير آغاز به كار كرد.

مصطفي رحماندوست، نويسنده و شاعر كودك و نوجوان در اين باره به خبرنگار دوچرخه مي‌گويد: « اين كتاب‌خانه را شهرداري تهران تأسيس كرده و به‌خاطر اين‌كه من در اين منطقه زندگي مي‌كنم، نام مرا براي كتاب‌خانه برگزيدند.»

او هم‌چنين با اشاره به اين‌كه حدود 170كتاب از آرشيو شخصي و از هر كتاب دو جلد به كتاب‌خانه هديه داده است، مي‌افزايد: «بعضي از نويسندگاني كه در روز افتتاحيه آمده‌بودند هم، تعدادي از كتاب‌هاي خودشان را به كتاب‌خانه هديه كردند.»كتاب‌خانه‌ي مصطفي رحماندوست يك كتاب‌خانه‌ي عمومي است و هم اكنون 5هزار جلد دارد كه تقريباً نيمي از آن‌ها ويژه‌ي مخاطب كودك و نوجوان هستند.

 اين كتاب‌خانه در سه طبقه با زیربنای 400 مترمربع، در بوستان سهیل (خیابان شهید کلاهدوز، خیابان دیباجی شمالی، نرسیده به بزرگ‌راه شهید صدر) احداث شده و از ساعت 8 تا 24 باز است. اين كتاب‌خانه‌ يك سالن مجزاي كودك و نوجوان و آرشيو كامل كتاب‌هاي اين شاعر در خود جاي داده است.

كودكان و نوجوانان مي‌توانند با كارت ملي و يك قطعه عكس عضو كتابخانه شوند.

کد خبر 266365

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha