شنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین – محمد رسولی: یک روبات می‌تواند در مواقعی که دکتر در بیمارستان نیست، بسیاری از وظایف او را انجام دهد.

دکتر آلکس گاندساس روباتی را طراحی کرده که می‌تواند در مواقعی که او در بیمارستان حضور فیزیکی ندارد، بسیاری از وظایف او را انجام دهد و اطلاعات به دست آمده را انتقال دهد. این روبات 150 هزار دلاری، اگرچه یک پزشک کامل نیست ولی با استفاده از سیستم ویدیو کنفرانس، می‌تواند در مواقعی که دکتر ‌آلکس کیلومترها از بیمارستان دور است در دفتر او  به سراغ بیماران رفته و موارد مورد نیاز را به دکتر انتقال دهد.
روبات دکتر آلکس  با چند دوربین مختلف، میکروفن، یک صفحه LCD و یک دسته بازی (Joy Stick)  برای کنترل تجهیز شده است و به دکتر اجازه می‌دهد با استفاده از اینترنت در هر نقطه از جهان روبات خود را کنترل و راهنمایی کند. در واقع با این روبات دکتر آلکس می‌تواند حضور خود در بیمارستان را به بیماران اعلام کند در حالیکه ممکن است حتی در کشور دیگری حضور داشته باشد. دکتر آلکس معتقد است که با  وجود این روبات، بیمار همواره پزشک را در کنار خود حس کرده و دلیلی برای نگرانی حس نمی‌کند. دکتر آلکس متخصص جراحی زیبایی و کاهش وزن با استفاده از جراحی است و برای اطمینان بیشتر به مشتریان و همچنین افزایش زمان فراغت خود، چنین روباتی را طراحی کرده است. او عضو غیر رسمی انجمن روباتیک آمریکا نیز می‌باشد. 

طبق تحقیقی که توسط مجله جراحان آمریکا بر روی این موضوع صورت گرفته، از بین 376 بیمار این پزشک که با کمک روبات ویزیت و  معاینه ‌شده‌اند، 92 نفر زودتر از زمان مقرر بهبود یافته و بیمارستان را ترک کرده‌اند. این روبات در بندر بالتیمور آمریکا کار می‌کند

www.intouchhealth.com
Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 26532

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز