یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۶ - ۲۰:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین – محمد رسولی: ژاپنی‌ها باز هم قدرت خود را در ساخت روبات نشان دادند.

آنها رباتی را ساخته‌اند که همانند یک کودک یک تا سه ساله رفتار می‌کند تا بتوانند هر چه بهتر مراحل رشد کودکان یک تا سه ساله را بررسی کنند.
این روبات کودک که CB2 نامگذاری شده است، توسط گروهی از محققان دانشگاه اوزاکا در غرب ژاپن طراحی و ساخته شده و قرار است همانند یک کودک بین یک تا سه ساله حرکت و رفتار نماید تا دانشمندان بتوانند  با استفاده از آن‌، مراحل رشد کودکان را بررسی کنند.


CB2 دارای 4 فوت قد و 73 پوند وزن است و حالتهای عصبی و بیانی را همانند کودکان هم سن خود انجام می‌دهد، ضمن اینکه می‌توان به سمت جلو و عقب حرکت کند. 56 محرک در بدن او وظیفه ماهیچه‌ها را بر عهده دارند تا بتواند حرکت نسبتا همواری داشته باشد و 197 سنسور برای حس لامسه و دوربین‌های کوچک به جای چشمان برای او تعبیه شده است. همچنین یک سنسور صدا برای شنیدن و یک کارت صوتی برای صحبت کردن او قرار داده شده است. او برای ایستادن احتیاج به کمک یک انسان دارد و در هنگام راه رفتن همانند کودکان تلوتلو خورده و تعادل کافی ندارد.
پروفسور آسادا، مسئول این پروژه، دلیل ساخت CB2 را بررسی نحوه رشد کودکان، برقراری ارتباط با والدین، فراگیری سخن‌گفتن و ... ذکر کرده است.


Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 23981

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز