همشهری آنلاین: روبات‌های پذیرش هتل واکامارو سرانجام توانستند شغل پیدا کنند و از بیکاری در آیند.

 در عین حال به علاقه‌مندان داستان‌های علمی تخیلی که تصور می‌کنند روزی روبات‌ها دنیا را فتح می‌کنند تلنگر بزنند.

قرار است 10 روبات از سری روبات‌های پذیرش واکامارو در بخش تجاری ژاپن فعال شوند تا ژاپنی‌هایی که در منطقه تاکا (در مرکز این کشور) زندگی می‌کنند در بدو ورود به برخی اماکن به جای انسان، با روبات‌هایی زرد رنگ رودر رو شوند.

این روبات‌ها می‌توانند در دفتر پذیرش هتل‌ها، ساختمان‌های مسکونی و تجاری و حتی ادارات دولتی کار کنند.

روبات‌های واکامارو یک متر طول دارند و می‌توانند بدن 30 کیلوگرمی خود را با کمک چرخ‌هایشان حرکت دهند. این روبات‌ها که نخستین بار نسخه پیشرفته آنها در سال 2003 به بازار معرفی شد، یک نسخه خانگی هم دارند که می‌توانند به اینترنت متصل شوند و شب هنگام که صاحبشان به خانه آمد با تکرار خبرها با او ارتباط برقرار کند.

جالب است که در دنیای امروز که فرم‌های کاریابی پر است جای خالی برای نوشتن سابقه کاری، این روبات‌ها بدون سابقه کاری استخدام شده‌اند.

روبات‌های واکامارو صورت‌ها را تشخیص می‌دهند؛ می‌توانند کارهای دستی اولیه را انجام دهند؛ شنونده‌های خوبی هستند و می‌توانند صداها را از هم تمیز دهند؛ قادرند با واژگانی به وسعت 10 هزار لغت با مشتری‌ها صحبت کنند؛ آهنگ‌های شاد می‌خوانند و مهمتر از همه می‌توانند بازدیدکنندگان از دفتر یا هتل شما را به اتاق‌ها راهنمایی کنند. (البته اگر بازدیدکننده علاقه‌ای به این همراهی داشته باشد.)

هزینه سالانه به کارگیری این روبات‌ها چیزی در حدود 25 هزار دلار است که با حقوق متوسط یک کاگر موقت برابر است.

کد خبر 33818

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز