همشهری آنلاین: شبکه خبری الجزیره از شهادت ۹ فلسطینی در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ساعات اولیه صبح روز دوشنبه به نوار غزه خبر داد که هفت تن از آن‌ها از اعضای جنبش حماس هستند.

۹ شهید در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به غزه

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، خبرنگار این شبکه از غزه اعلام کرد که در حمله جنگنده‌های اسرائیلی در ساعات اولیه صبح روز دوشنبه 9 فلسطینی به شهادت رسیدند که هفت تن آن‌ها عضو گردان عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس هستند.

این حملات در شرق رفح رخ داد در حالی که پنج غیرنظامی فلسطینی نیز در منطقه بیت حانون در پی اصابت موشک اسرائیلی زخمی شدند.

در پی حملات هوایی جنگنده‌های اسرائیلی مناطق مختلف نوار غزه شاهد سلسله انفجارهای متعدد بود.

خبرنگار الجزیره گزارش داد جنگنده‌های اسرائیلی همچنان در حریم هوایی غزه به پروازهای خود ادامه می‌دهند و حمله جدیدی در شرق منطقه شجاعیه و منطقه تفاح رخ داده است.

این خبرنگار تاکید کرد: حملات اسرائیل شامل مقرهای مختلف از شمالی‌ترین نقطه غزه تا جنوبی‌ترین نقطه این منطقه بوده است.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرده است که 10 موشک از غزه به مناطق نزدیک غزه در سرزمین‌های اشغالی اصابت کرده در حالی که تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حملات موشکی را برعهده نگرفته است.

شاخه نظامی جنبش حماس ضمن اعلام شهادت هفت تن از اعضای گردان عزالدین قسام اعلام کرد که اکثر حملات به شهرک رفح در جنوبی‌ترین نقطه غزه در نزدیکی مرزهای مصر صورت گرفته است.

حماس اعلام کرد : حمله دیگر نیز به شمال غزه بوده است.

حماس در بیانیه خود اعلام کرد که اشغالگران اسرائیلی مسئول بحرانی شدن اوضاع به علت ادامه حماقت‌ها و سیاست‌های نژادپرستانه و تجاوزات مهم علیه ملت فلسطین هستند.

شاخه نظامی حماس در بیانیه خود همچنین تاکید کرد در این حملات چهار تن دیگر زخمی شدند و این حملات در پی حملات موشکی از غزه بوده است.

ارتش اسرائیل مدعی است این حملات از اواسط ژوئن بیش از 150 حمله بوده است.

کمیته‌های مقاومت مردمی نیز اعلام کرد که در حملات هوایی اسرائیل اعضای این گروه نیز زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین نیز نسبت به وقفه در خدمت رسانی در بیمارستان‌های و مراکز درمانی در پی کاهش شدید مواد دارویی، سوخت و دیگر کالاهای مورد نیاز هشدار داده است.

یوسف ابوالریش، نماینده وزارت بهداشت فلسطین مسئولان رژیم صهیونیستی را عامل اوضاع نامناسب امدادرسانی در غزه دانست.

بنیامین نتایناهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه متعهد شد که آنچه که ضروری باشد انجام خواهد داد تا آرامش را به شهرک‌های جنوبی اسرائیل بازگرداند.

نتانیاهو همچنین نسبت به رویارویی گسترده با حماس که ممکن است زرادخانه‌های موشک‌های دوربرد آن به مرکز اسرائیل و تل آویو اصابت کند، هشدار داد.

روزنامه عبری زبان معاریو نیز نوشت: در سلسله حملات روز یکشنبه که از سوی جنگنده‌های اسرائیلی در مناطق مختلف غزه صورت گرفت 10 فلسطینی کشته شدند.

این روزنامه نوشت: جنگنده‌های اسرائیلی به تونل مرزی در جنوب غزه حمله کردند که موجب کشته شدن شش فلسطینی و همچنین کشته شدن چهار تن دیگر در مناطق مختلف غزه شد.

کد خبر 265154

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha