یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: هلاکت یک سرکرده و ده‌ها تروریست داعش در عراق، سخنان مشاور فرهنگی کرزی مبنی بر حمایت مالی و تسلیحاتی غرب و برخی کشورهای عربی از داعش برای بدنام سازی اسلام و تجریه عراق از مهم‌ترین عناوین خبری ۲۴ ساعت گذشته این کشور بود.

  • یکی از سرکرده‌های داعش در استان دیاله کشته شد

یک مقام آگاه در اداره پلیس استان ˈدیالهˈ عراق امروز یکشنبه اعلام کرد: مسئول نظامی گروه تروریستی داعش در منطقه ˈالسعدیهˈ واقع در شمال شرقی ˈبعقوبهˈ بر اثر انفجار بمب کشته شد.

  • مشاور کرزی: گروه داعش با کمک مالی و تسلیحاتی غرب برای تجزیه عراق ایجاد شد

مشاور فرهنگی رییس جمهور افغانستان گفت: گروه تروریستی داعش با کمک مالی و تسلیحاتی غرب و برخی کشورهای عربی برای ارایه چهره بدی از اسلام و تجزیه عراق ایجاد شده است.

  • تاکید فرانسه بر اتحاد گروه‌های سیاسی درعراق

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه بر لزوم اتحاد گروه‌های سیاسی عراق در برابر تهدید تروریستی در این کشور تاکید کرد.

  • داعش در پی به کارگیری کودکان برای انجام عملیات تروریستی است

یک مقام محلی در استان ˈدیالیˈ عراق اعلام کرد که گروه تروریستی داعش، گردانی متشکل از کودکان به نام ˈفتیان الاسلامˈ در منطقه ˈالسعدیهˈ در شمال شرق ˈبعقوبهˈ برای انجام عملیات تروریستی و انتحاری تشکیل داده است.

  •  نیروی هوایی عراق بیش از 12 هزار سورتی پرواز در ˈالانبارˈ انجام داد

ˈحامد المالکیˈ فرمانده نیروی هوایی ارتش عراق اعلام کرد که این نیرو از زمان شروع عملیات نظامی در استان الانبار بیش از 12 هزار سورتی پرواز انجام داده است.

المالکی در یک گفت وگوی مطبوعاتی با پایگاه خبری ˈسومریه نیوزˈ، ضمن اشاره به عملیات گسترده ای علیه مواضع تروریست‌ها در استان‌های نینوا، صلاح الدین و کرکوک، اعلام کرد که نیروی هوایی به طور شبانه روز تمامی مناطق عملیات نظامی در عراق را پوشش می‌دهد.

  • کویت نیروهای خود در مرز عراق را تقویت می‌کند

مقام‌های کویت در پی ناآرامی‌های اخیر عراق، از تصمیم خود برای استقرار و تقویت نیروی‌های نظامی در منطقه مرزی با عراق خبر دادند.

  •  ده‌ها تروریست داعش در حمله هوایی ارتش عراق در تلعفر به هلاکت رسیدند

یک منبع آگاه در اداره مبارزه با تروریسم عراق در گفت وگو با ˈسومریه نیوزˈ اعلام کرد: بر اثر حمله هوایی به محل تجمع تروریست ها در ˈتلعفرˈ در غرب شهر ˈموصلˈ مرکز استان ˈنینواˈ، ده‌ها تن از عناصر داعش از جمله چند سرکرده این گروه کشته شدند.

  •  نماینده فراکسیون الاحرار: مستشاران نظامی آمریکا باید از عراق اخراج شوند

ˈبهاء الاعرجیˈ نماینده فراکسیون الاحرار (وابسته به جریان مقتدا صدر) خواستار اخراج مستشاران نظامی آمریکا از عراق و خودداری از مشورت با آنها شد. به گزارش رسانه‌های خبری عراق، الاعرجی روز شنبه در بیانیه ای گفت که آمریکا دولت عراق را تنها خواهد گذاشت و در راستای اجرای طرح‌های خود برای تغییر نقشه منطقه و به خاطر منافع خود، به طور غیرمستقیم از گروه تروریستی داعش حمایت خواهد کرد.

کد خبر 265013

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha