یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۰
۰ نفر

اعضای شورای شهر تهران سحرگاه روز گذشته از ۴ پروژه عمرانی امتداد جنوبی بزرگراه یادگار امام، پل‌های تقاطع کاروانسرا سنگی یک و ۲به همراه تونل حکیم، بازدید کردند و در جریان مراحل پیشرفت کار قرار گرفتند.

بازدید اعضای شورای شهر از ۴پروژه عمرانی


روساي كميسيون‌هاي عمران و حمل و نقل شهري و كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر روز گذشته در بازديد از پروژه‌هاي عمراني پايتخت ضمن رضايت از ميزان پيشرفت كار بر سرعت و دقت بيشتر در اجراي پروژه‌ها تاكيد كرد.

در این بازدید که با حضور مازیار حسینی معاون فنی و عمرانی شهردار تهران، قائم مقام وی، مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران و به اتفاق احمد دنیا مالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا و علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا صورت گرفت، حاضران ابتدا در محل تجهیز کارگاه پروژه امتداد جنوبی بزرگراه یادگار امام (‌میدان فتح) حضور یافتند و در جریان موارد مربوط به رفع معارضات پروژه مذکور قرار گرفتند. در ادامه، پروژه‌های پل‌های کاروانسرا سنگی یک و 2 به همراه پروژه تونل حکیم مورد پیمایش میدانی قرار گرفت و گزارشی از آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی این طرح ها ارائه شد.

در این بازدید مازیار حسینی معاون فنی و عمرانی شهردار تهران، امام مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران و چند نفر از مدیران و کارشناسان، نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر تهران را همراهی می‌کردند.

علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در بازدید از کارگاه ادامه بزرگراه یادگار امام به سمت غرب در میدان فتح، بر ضرورت حفظ درختان پادگان جی تاکید کرد و از مدیران شهرداری تهران خواست بر اساس طرح جامع پادگان جی، دسترسی مناسبی برای شهروندان به این فضای سبز ایجاد کنند.

در مسیر بازدید از این پروژه، مازیار حسینی با اشاره به اینکه این پروژه جنوب بزرگراه یادگار امام را از بن بست خارج می‌کند، یادآور شد: ادامه بزرگراه یادگار امام به سمت غرب، با عبور از درون پادگان جی، با بزرگراه آیت الله سعیدی در میدان فتح متقاطع شده و به سمت بزرگراه شهید لشکری می‌رود. تونل حکیم که در ضلع جنوب غربی دریاچه شهدای خلیج فارس قرار گرفته و ادامه بزرگراه حکیم از محدوده بزرگراه آزادگان را به کاروانسرا سنگی و بزرگراه تهران- کرج متصل می‌کند، بخش دیگری از این بازدید بود.

علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در این بازدید بر ضرورت کاهش هزینه‌های پروژه با حفظ کیفیت و دقت تاکید کرد و گفت: مدیریت شهری با ساخت تونل‌های نیایش و توحید در موضوع تونل‌سازی به دانش و تجربه کافی رسیده و حالا باید نتایج آن را در ساخت تونل‌هایی مثل تونل حکیم به کار گیرد. وی تصریح کرد: استفاده از هواکش‌های مناسب برای تونل حکیم و بهره‌برداری از فاز اول این پروژه تا محدوده ایران خودرو به منظور کاهش ترافیک محور تهران- کرج ضروری است.

دنیامالی نیز با اشاره به اینکه این چهارمین بازدیدش از این پروژه است، توضیح داد: تملک و توافقات باید هر چه سریع‌تر به اتمام برسد تا بر سرعت پیشرفت پروژه‌ها افزوده شود.

مهم‌ترین موضوعی که در بازدید از پروژه‌های کاروانسرا سنگی يك و ۲ مورد تاکید رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران قرار گرفت، رفع معارضین ملکی بود. احمد دنیامالی در این باره اظهار داشت: پروژه‌های کاروانسرا سنگی باید با پروژه تونل حکیم یکپارچه دیده شوند و معارضین آن رفع شود.

عمليات اجرايي زيرگذر كوي نصر امسال آغاز مي‌شود

فرسودگي، عرض كم، به‌وجود آمدن انسداد ترافيكي و ايجاد آلودگي صوتي و بصري ازجمله عواملي است كه معاونت فني و عمراني شهرداري تهران را بر آن داشته تا پل كوي نصر را برچيده و در آن مسير، زيرگذر احداث كند. پل كوي نصر يا همان پل گيشا ازجمله پل‌هاي فلزي سواره رو شهر تهران است كه در امتداد بزرگراه جلال آل احمد ساخته شده و از روي بزرگراه شهيد چمران مي‌گذرد. مازيار حسيني اظهار كرد: با اجراي اين طرح بزرگراه چمران به‌صورت همسطح باقي مي‌ماند و در بزرگراه جلال آل احمد زيرگذري ساخته خواهد شد. معاون شهردار تهران با اشاره به اينكه هم‌اكنون اين طرح در دستور كار معاونت فني و عمراني شهرداري تهران است، گفت: در آينده‌اي نزديك و به‌احتمال زياد در همين سال‌جاري عمليات اجرايي طرح زيرگذر كوي نصر آغاز خواهد شد. وي تصريح كرد: سعي ما بر اين است كه حداقل زحمت را براي شهروندان در اين محدوده داشته باشيم. به‌عبارتي درصدديم كه طرح را به‌صورت مرحله‌اي اجرا كنيم تا بدون بستن مسير و با حداقل مداخلات ترافيكي زيرگذر ساخته شود.

کد خبر 264928

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha