رئیس شورای اسلامی شهر تهران از علاقه‌مندی اعضای کمیسیون‌های شورای شهر تهران بر بهره‌گیری از دانش روز، تجارب و نظریات متخصصان و صاحب‌نظران خبر داد.

شورای شهرتهران

احمد مسجدجامعي در نخستين جلسه كارگروه مشورتي شوراي شهر كه به ابتكار مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران در محل اين مركز تشكيل شد، بر لزوم توجه به همه سلايق و نگرش‌هاي علمي، استفاده بهينه از توان و تجارب كارشناسي موجود در كميسيون‌ها و كميته‌هاي شوراي شهر و نيز بهره‌گيري مناسب از دانش گردآوري شده در مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران براي كمك به حل مشكلات شهر تهران تأكيد كرد. وي با تشبيه فرايند مورد انتظار از اين كارگروه به شهدگيري، ضرورت تعامل بيش از پيش با دانشگاهيان و پژوهشگران را برشمرد.

محمد سالاري، رئيس كميسيون معماري و شهرسازي شوراي اسلامي شهر تهران نيز در اين جلسه، با اشاره بر توان و ظرفيت مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران در برآورده‌كردن نيازهاي علمي و پژوهشي شوراي اسلامي شهر، بر لزوم تشكيل جلسات مستمر و هدفمند بين اعضاي اين كارگروه با دبيران كميسيون‌هاي تخصصي و حضور پررنگ‌تر نمايندگان مركز مطالعات در فرايند بررسي و تصويب طرح‌ها و لوايح در شوراي شهر تأكيد كرد. همچنين دبيران كميسيون‌هاي شوراي شهر هر يك به بيان ديدگاه‌هاي خود درباره الزامات و اولويت‌هاي فعاليت اين كارگروه پرداختند. شايان ذكر است كه در ابتداي اين جلسه بابك نگاهداري، رئيس مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران با بيان فلسفه و اهداف تاسيس اين كارگروه كه بنا دارد با حمايت و هماهنگي شوراي شهر تهران حلقه‌واصلي مابين دانشگاه‌ها و مديريت شهري باشد، اين اقدام را گامي مهم در جهت تكميل زنجيره‌اي اداره دانش‌بنيان شهر ارزيابي كرد و خواستار حمايت بيش از پيش شوراي شهر از اين حركت شد.

کد خبر 265216

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha