شورای اسلامی شهر تهران درنظر دارد به‌منظور مبارزه با مفاسد اقتصادی و وظیفه ذاتی‌اش در امر نظارت کار رسیدگی به وضعیت دارایی اعضای این شورا را در دستور کار قرار دهد.

شورای شهر

بنابراين گزارش، با توجه به اينكه طرح رسيدگي به دارايي مسئولان، هم‌اكنون در مجمع تشخيص مصلحت نظام در دست بررسي است موضوع بررسي وضعيت دارايي اعضاي شوراهاي اسلامي كلانشهرها و مراكز استان‌ها نيز در جلسه اخير شوراي شهر تهران مطرح شد.

ولي‌‌الله شجاع پوريان عضو شوراي شهر و معاون اداري و اجرايي اين شورا با اشاره به اينكه مفاسد اقتصادي به‌ويژه درميان برخي صاحب منصبان و نزديكان آنها در سال‌هاي پس از انقلاب، به سرمايه اعتماد ملي لطمات فراوان وارد كرده و فضاي عمومي كشور و اذهان مردم فخيم و فهيم كشورمان را متألم و متأثر ساخته گفت: فاضل خدادادها، جزايري‌ها، مه‌آفريدها و به تازگي بابك زنجاني بهترين نشانه‌هايي هستند كه لزوم واكاوي دقيق شكل‌گيري ايده و مبارزه جدي و علمي آن را صدچندان مي‌كند. به گفته شجاع پوريان، شوراهاي اسلامي دوره چهارم در سراسر كشور مي‌توانند با ارائه راهكارها و تنظيم برنامه‌هاي كارآمد و تدوين آيين‌نامه‌ها در پيشگيري از تحقق فساد در شهرداري‌ها گام‌هاي اساسي و ماندگار بردارند.

شجاع‌پوريان با اشاره به طرح رسيدگي به دارايي مسئولان گفت: اين طرح هم‌اكنون در مجمع تشخيص مصلحت نظام در دست بررسي است و اخيراً كليات آن نيز به تصويب رسيده و پيشنهاد مي‌شود با توجه به حساسيت مسئوليت اعضاي شوراهاي اسلامي كلانشهرها و مراكز استان‌ها، اعضاي شوراها نيز مشمول اين طرح شده و وضعيت دارايي آنها نيز مورد ارزيابي و بررسي قرار گيرد.

رسيدگي به مشكلات زيست‌محيطي منطقه 18

سه‌شنبه گذشته گزارش دبير شوراياري منطقه 18درباره مشكلات و معضلاتي كه گريبانگير ساكنين منطقه18است واكنش تند اعضاي شوراي شهرتهران را به‌دنبال داشت.ابتدا حجت‌الاسلام عبدالمقيم ناصحي رئيس كميسيون فرهنگي واجتماعي شوراي شهر گرچه بابت اقدامات انجام شده درمنطقه 18و افزايش سرانه‌هاي خدماتي، عمراني، فضاي سبز، بهداشتي و ورزشي در سال اخير تقدير كرد،گفت: مشكلات اين منطقه يكي دوتا نيست مثلا با وجود خروج كارخانه آلاينده ايرفو همچنان كارخانه‌هاي آلاينده ديگري وجود دارد كه انواع آلودگي‌ها را ايجاد مي‌كنند.

احمد مسجد جامعي رئيس شوراي شهر تهران نيز بابت وجود كارخانه شن و ماسه در اين منطقه ابراز نگراني كرد و گفت: چاله‌هاي عميقي از اين بابت در زمين ايجادشده كه به قدري عظيم است كه مي‌تواند آسيب‌هاي جدي به‌دنبال داشته باشد. وي خواستار آن شد تا بهره‌گيري از اين معدن به‌صورت ساماندهي شده انجام گيرد.

مسجد جامعي همچنين به كارخانه توليد دارو اشاره كرد كه فاضلاب خروجي آن از كنار بافت‌هاي مسكوني و مدرسه عبور مي‌كند و به جوي شهري سرازير مي‌شود. يكي ديگر از نگراني‌هاي مطرح‌شده ازسوي رئيس شوراي اسلامي شهر تهران تخريب باغ انگوري در منطقه 18بود كه زماني تأمين‌كننده انگور شهر تهران بود و در دوره‌اي قرار شد به تفرجگاهي براي عموم مردم تبديل شود كه متأسفانه در 100درصد آن ساخت وساز مسكوني صورت گرفته است.

پرويز سروري هم از اهميت حريم منطقه 18سخن گفت كه اگر فكري براي آن نشود به مشكلات حاشيه‌نشيني در تهران دامن خواهد زد. وي همچنين با اشاره به اينكه هم‌اكنون سرمايه‌گذاران در منطقه 18مراكز تجاري بزرگي را به‌وجود آورده‌اند پيشنهاد كرد بخشي از درآمدهاي حاصله از اين فعاليت‌ها صرف برطرف كردن نيازهاي منطقه 18شود.

در ادامه رحمت‌الله حافظي رئيس كميسيون سلامت، محيط‌زيست و خدمات شهري بر لزوم اجراي تفرجگاه 400هكتاري منطقه 18تا سال 1400تأكيد كرد. حافظي همچنين به نزديكي منطقه 18به فرودگاه امام‌خميني(ره) اشاره كرد و اينكه از اين نظر ورودي هوايي به تهران به شمار مي‌رود به همين دليل لازم است به وضعيت آن رسيدگي شود.

محمد سالاري، رئيس كميسيون شهرسازي و معماري شوراي شهر تهران نيز گفت: متأسفانه بعد از ۲۴ سال هنوز مشكل آهن‌فروشان مجتمع ۱۷‌شهريور در منطقه۱۸ برطرف نشده است و 1574مغازه بلاتكليف مانده‌اند. براي حل مشكل گودال‌هاي شن و ماسه هم سالاري خواستارتشكيل يك جلسه اختصاصي شد.

مرتضي طلايي نايب‌رئيس شوراي شهر تهران و نيز معصومه آباد ديگر عضو شوراي شهرهم خواستار انتقال هرچه سريع‌تر آهن‌فروشان شادآباد از منطقه 18شد.عليرضا دبير، رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به مشكلاتي كه در حريم شهر تهران با فرمانداري و استانداري وجود دارد، گفت: حريم منطقه ۱۸ به‌دليل مشكلات مربوط به تقسيمات كشوري مورد تهديد قرار دارد زيرا رشد جمعيت در اطراف شهر تهران بار زيادي را بر اين شهر تحميل مي‌كند و طرح تفصيلي مي‌تواند تنها جلوي 500هزار نفر جمعيت اضافه را بگيرد نه جلوي ساخت و سازهايي كه در حريم به‌دليل مشكلات تقسيمات كشوري اتفاق مي‌افتد.

وي از انبارهاي گمرك كه در منطقه 18واقع شده و مشكلات ترافيكي و انواع آلودگي‌ها را موجب مي‌شود نيز انتقاد كرد.
و اما محسن سرخو از مجموعه فرهنگي و ورزشي ايجادشده در منطقه 18و اينكه متأسفانه مردم آن منطقه توان پرداخت ورودي آن را ندارند، سخن گفت و افزود: قرار بر اين شد كارت تخفيفي درنظر گرفته شود تا مردم محل از اين مجموعه فرهنگي و ورزشي استفاده كنند اما تاكنون هيچ اقدامي در اين‌باره صورت نگرفته است. سرخو همچنين خواستار افزايش سرانه‌هاي فضاي سبز منطقه 18شد.

کد خبر 265431

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha