در گزارش رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران از حادثه طوفان اخیر تهران بر بی‌پناهی و بی‌دفاعی شهروندان در قبال حوادث غیرمترقبه تأکید شد.

پرویز سروری

بنابراين گزارش پس از طوفان 12خردادماه تهران كه منجر به مرگ 8نفر از شهروندان تهراني و خسارات مالي شد، كميسيون نظارت و حقوقي شوراي شهر مأمور بررسي اين موضوع از جوانب مختلف شد. پرويز سروري رئيس اين كميسيون نيز روز گذشته در مصاحبه با فارس درباره نتايج بررسي‌هاي به عمل آمده از نبود سازو كارهاي قانوني براي مقابله با حوادث سخن گفت وافزود: ما در هيچ شرايطي در حاشيه امن قرار نداريم.

از نظر اين عضو شوراي شهرتهران، طوفان اخير پايتخت ثابت كرد كه برنامه مدون و منسجمي در زمينه پيشگيري از حوادث وجود ندارد. وي همچنين بر لزوم اعمال تمهيدات و اقدامات لازم حين وقوع حادثه نظير كنترل و جلوگيري از گسترش ضرر و زيان مالي و جاني و وجود مراكز امدادي و حمايتي تأكيد كرد و گفت: بعد از وقوع حوادث نيز اقداماتي ازجمله جبران خسارات مالي و جاني بايد در دستور كار قرار گيرد كه تاكنون هيچ‌گونه هماهنگي جدي و دقيقي در اين زمينه صورت نگرفته است.

سروري همچنين به استفاده از ابزار بيمه قبل از وقوع حوادث در جهت جلوگيري از حوادث تأكيد كرد و گفت: واقعيت امر حاكي از عدم‌انسجام در ارائه خدمات به شهروندان قبل، حين و بعد از وقوع حادثه است.سروري در اين گزارش از سازمان مديريت بحران خواست تا موضوع حوادث غيرمترقبه و بهبود وضعيت موجود را در اولويت‌هاي اول خود قرار دهد و طي هماهنگي با دولت و وزارت كشور براي قبل، حين و بعد از وقوع حوادث برنامه مشخص، منسجم و منظمي را تهيه كند. وي همچنين براي حمايت عملي از خانواده‌هاي داغدار و مصدومان طوفان اخيرتقاضاي تشكيل جلسه‌اي اضطراري و سريع با وزارت كشور را مطرح كرد تا در يك برنامه هماهنگ و در كوتاه‌ترين زمان ممكن، نسبت به كمك‌هاي بلاعوض و تسهيلاتي همچون اختصاص وام و غيره به ايشان اقدام شود.

كسي از طوفان تهران شكايت نكرد

از سوي ديگر مديركل حقوقي شهرداري تهران نيز در گفت‌وگو با ايسنا گفت: در بخش حقوقي شهرداري در ارتباط با پرداخت خسارت سوانح طبيعي موضوع يا پرونده‌اي مطرح نشده است. نادر نوروزي در زمينه 2طوفان اخير در پايتخت، اظهار كرد: پرداخت خسارت به شهروندان مصوبه شوراي شهر بوده و چگونگي پرداخت آن بايد از شورا سؤال شود اما هنوز در بخش حقوقي شهرداري تهران در اين ارتباط موضوعي مطرح نشده و نمي‌توانيم در اين‌باره پاسخي بدهيم.

کد خبر 264890

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha