همشهری آنلاین: رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد دولت برای آزاد سازی قیمت شیر و مواد لبنی این هفته در نشست مشترک با ارکان تصمیم ساز این حوزه در دولت و مجلس بررسی می‌شود.

قیمت شیر

عباس رجایی روز شنبه 14 تير در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این نشست با حضور وزیران امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری و کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تشکیل می‌شود.

وی اظهار کرد: تنظیم بازار محصولات کشاورزی براساس قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی (قانون انتزاع) با وزارت جهاد کشاورزی است و تعیین تکلیف وضع شیر و مواد لبنی به عنوان یک اولویت در دستور کار است.

دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این قانون شیوه خروج دولت از تنظیم بازار مطرح و به تشکل های تولیدکنندگان بخش کشاورزی این امکان داده شده است که مسوولیت تنظیم بازار را برعهده بگیرند و تعیین قیمت ها را صنفی کنند.

رجایی درباره آخرین بررسی‌ها درمورد کیفیت برنج‌های وارداتی نیز گفت: براساس اعلام سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کیفیت برنج‌های وارداتی موجود در بازار درحد استاندارد است و تمام اقلام مشکوک و آلوده این ماده خوراکی پرمصرف جمع آوری شده است.

وی گفت: با پیگیری کمیسیون‌های بهداشت و کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس و با همکاری بخش‌های متولی علاوه بر سختگیری در مبادی ورودی برنج به کشور، کیفیت این محصول به صورت مستمر و دقیق رصد می‌شود.

موضوع تعیین قیمت شیر، چندی است در محافل اقتصادی مطرح و درخصوص قیمت و شیوه قیمت گذاری این محصول گمانه زنی های زیادی شده است.

کد خبر 264791

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha