یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
۰ نفر

وزیر بهداشت ‌به مردم در مورد مصرف شیرهای پرچرب هشدار داد و گفت: وجود روغن پالم در شیر به اثبات رسیده و گزارش آن نیز به رئیس‌جمهور داده شده است.

به گزارش فارس، حسن قاضي‌زاده هاشمي روز گذشته در حاشيه همايش تغذيه با شير مادر وجود روغن پالم در شير را تأييد كرد و گفت: متأسفانه اين موضوع صحت دارد و ما گزارش مربوطه را به رئيس‌جمهور ارائه كرده‌ايم.وي افزود: در جلسه با وزير جهادكشاورزي اين مسئله به ايشان نيز اطلاع داده شد و وزير جهادكشاورزي دستور داد تا استفاده از روغن پالم به 30درصد كاهش پيدا كند.هاشمي گفت: بسياري از چربي‌هاي شير پرچرب به‌خاطر روغن پالم است نه به‌خاطر چربي طبيعي شير و مردم بدانند كه هزينه را براي چه شيري پرداخت مي‌كنند.

وي به مردم توصيه كرد تا به جاي استفاده از شير پرچرب از شير كم‌چرب استفاده كنند. اوگفت: بايد اين تخلف در صنايع لبني به‌صورت تدريجي اصلاح شود چرا كه نمي‌توان صنايع لبنيات را يكباره تعطيل كرد. هاشمي در واكنش به اينكه بخش عمده شيرهاي موجود در بازار را شيرخشك تشكيل مي‌دهد، گفت: نمي‌گويم شير خشك خوب است اما روغن پالم به‌مراتب بدتر از آن است. وزير گفت: مخالف افزايش قيمت لبنيات هستيم. مجلس و دولت همت وافر داشته باشند تا در سال آينده شاهد افزايش قيمت لبنيات نباشيم.وزير بهداشت با بيان اينكه بسياري از مردم كمبود ويتامين D و كلسيم دارند، از برنامه وزارت بهداشت براي تأمين ويتامين D و كلسيم‌ خبر داد و گفت: افزايش قيمت موجب كاهش سرانه مصرف شير شده است.

هاشمي گفت: وزارت بهداشت معتقد است كه دوران شيردهي مادر بايد 12‌ماه اول نوزاد را شامل شود و هر دستگاهي كه تصميم بگيرد اين امر تسهيل شود ‌از آن استقبال مي‌كنيم. وزير بهداشت از ارائه ريزبرنامه اين وزارتخانه براي استفاده از يك‌درصد ماليات بر ارزش افزوده به دولت خبر داد و گفت: اگر اين يك‌درصد را به ما اختصاص دهند بالاي 95درصد مناطق محروم داراي پزشك مي‌شوند. هاشمي در ادامه به عدم‌تزريق واكسن پنتاوالال در ايران اشاره كرد و گفت:

همه كشورهاي منطقه به بچه‌هاي خود اين واكسن را تزريق مي‌كنند اما در كشور ما اين اتفاق رخ نمي‌دهد، ما قصد داريم از امسال تزريق اين واكسن را آغاز كنيم.وزير بهداشت همچنين در مورد جلسه روز يكشنبه‌خود با رئيس بنياد شهيد گفت: در اين جلسه صحبت‌هايي درباره وضعيت بهداشتي ساكنان سردشت انجام و مقرر شد ظرف 2هفته آينده تعيين تكليف شود كه بنياد شهيد در اين شهر مسئوليت دارد يا وزارت بهداشت.

تشديد مجازات متخلفان قانون تغذيه با شير مادر

مديركل دفتر سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي هم در همايش تغذيه با شير مادر از تشديد مجازات متخلفان قانون تغذيه با شير مادر خبر داد و گفت: درصورت تصويب لايحه بازنگري قانون تغذيه با شير مادر، تسهيلات بيشتري براي مادران شيرده فراهم شده و مجازات‌هاي متخلفان از قانون تغذيه با شير مادر شديدتر مي‌شود.

کد خبر 267620

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha