تابستان امسال برای نوجوانان کتاب‌خوان پرهیجان‌تر می‌شود. آن‌ها می‌توانند در این سه ماه، هم کتاب‌ داستان بخوانند و از خواندن لذت ببرند و هم در مسابقه‌های کتاب‌خوانی شرکت کنند.

مسابقه‌ی «تابستان با داستان

یكی از مسابقه‌های جذاب كتاب‌خوانی، مسابقه‌ی خلاصه‌نویسی كتاب‌های داستانِ فروشگاه مرکزی شهر کتاب است كه با عنوان «تابستان با داستان»، با همكاری نشریه‌ی دوچرخه، برای نوجوانان برگزار می‌شود.

مژگان امجد، مدیر فروشگاه مركزی شهر كتاب در آغاز فصل تابستان، ضمن معرفی برنامه‌های ویژه‌ی این مجموعه برای كودكان و نوجوانان، از برگزاری این مسابقه نیز خبر داد و گفت: «این مسابقه، یك برنامه‌ی خلاصه‌نویسی از كتاب‌های داستان ویژه‌ی نوجوانان است، به این صورت كه ما در ابتدای هر ماه از فصل تابستان، از طریق هفته‌نامه‌ی دوچرخه و پایگاه اطلاع‌رسانی شهركتاب، پنج كتاب داستان معرفی می‌كنیم و نوجوانان تا ۲۵ آن ماه می‌توانند خلاصه‌‌ی داستان‌هایی را كه خوانده‌اند، برای شورای ادبی شهر كتاب بفرستند و در این مسابقه شركت كنند.»

به‌گفته‌ی امجد، بعد از بررسی خلاصه‌ی داستان‌های دریافتی در شورای ادبی، برنده‌ها معرفی می‌شوند. هم‌چنین در چهارچوب همكاری شهر‌كتاب مركزی و نشریه‌ی دوچرخه، خلاصه‌‌ داستان‌های برتر، در این نشریه‌ منتشر خواهند ‌شد. علاوه بر این، در مراسم ویژه‌ای، به نویسندگان بهترین خلاصه داستان‌ها جوایزی اهدا خواهد شد.

* * *

شرایط شرکت در مسابقه:

۱. برای صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و کمک به حفظ جان درختان، خلاصه‌ داستان‌های خود را به نشانی الكترونیك فروشگاه مركزی شهر كتاب بفرستید:

info@bookcitycentral.com

۲. فقط تا ساعت ۱۲ شب ۲۵ هرماه برای فرستادن خلاصه داستان‌های خود فرصت دارید.

۳. خلاصه داستان‌های شما باید حداکثر ۱۰۰۰ کلمه باشد.

۴. مشخصات کامل، شامل نام، نام‌خانوادگی، سال تولد و شماره‌ی تلفن خود را حتماً در ای‌میل بنویسید.

۵. حتماً اسم کتاب را در عنوان ای‌میل ذكر كنید.

۶. به‌خاطر داشته باشید که نمی‌توانید با خلاصه داستانی از کتاب‌های ماه قبل در مسابقه شرکت کنید.

* * *

كتاب‌های اولین دوره‌ی مسابقه:

۱. ماه بر فراز مانیفست، نوشته‌ی كلر وندرپول، ترجمه‌ی كیوان عبیدی آشتیانی، نشر افق

۲. یك سال بدون او، نوشته‌ی لیز كسلر، ترجمه‌ی شهلا انتظاریان، انتشارات ایران‌بان

۳. شبح گری استیل، نوشته‌ی رابرت ساترلند، ترجمه‌ی نسرین وكیلی، نشر قطره

۴. این وبلاگ واگذار می‌شود، نوشته‌ی فرهاد حسن‌زاده، نشر افق

۵. پارسیان و من (جلد یك)، نوشته‌ی آرمان آرین، نشر موج

* * *

مدیر فروشگاه مركزی شهر كتاب درباره‌ی دیگر برنامه‌ها گفت: «عصر شعر و داستان، عنوان برنامه‌ای است كه هر هفته تا پایان تابستان با حضور شاعران و نویسندگان كودك و نوجوان در این فروشگاه برگزار می‌شود و نوجوانان علاقه‌مند كه دستی برقلم دارند می‌توانند با حضور در این برنامه، شعرها و داستان‌های كوتاهشان را برای حاضران بخوانند.»

امجد هم‌چنین به برگزاری برنامه‌ی «قصه‌گویی و نمایش عروسكی» در شهر كتاب مركزی هم اشاره كرد كه این برنامه هر هفته یك‌بار برای كودكان برگزار می‌شود. علاوه بر این، شهر كتاب یك كارگاه آموزشی خلاق نیز برای كودكان، در نظر گرفته‌ است كه در آن كودكان می‌توانند با مواد بازیافتی و دورریختنی، كاردستی‌های خلاقانه بسازند.

مدیر شهر كتاب مركزی از برنامه‌ی فصلی فهرست لاك‌پشت پرنده نیز یاد كرد و گفت: «در پایان تابستان نیز جشن امضای كتاب لاك‌پشت پرنده را با حضور نویسندگان و مترجمان كتاب‌های این فهرست، برگزار خواهیم كرد.»

نشانی شهر كتاب مركزی: خیابان شریعتی، بالاتر از تقاطع مطهری، نبش كوچه‌ی كلاته، پلاك ۳۴۷

 

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۴۷

کد خبر 264169

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha