همشهری آنلاین: اعضای جنبش غیر متعهدها در بیانیه‌ای اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی درمناطق اشغالی فلسطین ازجمله الخلیل و نوار غزه را به شدت محکوم کردند.

غیرمتعهدها جنایات جدید صهیونیستها را محکوم کردند

به گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک، نمایندگان جنبش غیر متعهدها در نشست عصر پنجشنبه کمیته هماهنگی این جنبش که به ریاست کشورمان در مقر سازمان ملل برگزار شد، آخرین تحولات منطقه و بویژه مسائل فلسطین اشغالی را بررسی کردند.

نماینده ناظر فلسطین در سازمان ملل در این نشست، تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی ضد فلسطینی ها را که پس از مفقود شدن سه جوان شهرک نشین تشدید شده است، برای حاضران تشریح کرد.

ریاض منصور این اقدامات اسرائیل را مصداق تنبیه دسته جمعی فلسطینی ها و مغایر با همه اصول و قوانین بین المللی دانست. پیش از این نشست نیز سفیر و سرپرست نمایندگی کشورمان در سازمان ملل به عنوان رئیس کمیته هماهنگی جنبش غیرمتعهدها به همراه سفیران کشورهای عربی، نمایندگان سازمان همکاری های اسلامی و اتحادیه عرب به همراه نماینده ناظر فلسطین با رئیس شورای امنیت سازمان ملل دیدار کردند.

در این دیدار نمایندگان کشورهای اسلامی ضمن یادآوری اقدامات سبعانه اخیر رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی و اثرات تهدید آمیز چنین اقداماتی بر صلح و امنیت بین المللی، اقدام فوری شورای امنیت را خواستار شدند.

غلامحسین دهقانی سفیر و سرپرست نمایندگی کشورمان در سازمان ملل بعنوان رئیس دفتر هماهنگ کننده این جنبش همچنین در نشست ماهانه کمیته هماهنگی جنبش غیرمتعهدها از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در اجلاس وزیران خارجه در الجزایر گزارش داد. دهقانی درباره برگزاری اجلاس ویژه این کمیته در خصوص انتخابات کمیته های مجمع عمومی گزارش دیگری را به اعضاء ارائه کرد.

گزارش های مرتبط با فعالیت جنبش غیرمتعهدها در امور مربوط به شورای امنیت سازمان ملل و امور خلع سلاح نیز دیگر مواردی بود که از سوی جمهوری اسلامی ایران به سفیران کشورهای حاضر در جلسه ارائه شد.

کد خبر 263910

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha