همشهری آنلاین: گوشی پزشکی برای مدت درازی عمدتا بدون تغییر باقی مانده است. اکنون شرکت پزشکی Thinklabs در کلرادوی آمریکا می‌خواهد شکل جدیدی به گوشی پزشکی بدهد.

digital۴

به نوشته گیزمگ  این شرکت اخیرا اعلام کرده است که گوشی پزشکی دیجیتالی را به نام One ساخته است که می‌تواند صداهای ققسه سینه را به طور الکترونیکی تا 100 برابر تقویت کند و امکان تجزیه و تحلیل  این صدا را با یک اپلیکشن تلفن هوشمند فراهم کند.

بخش سینه‌ای این گوشی دارای یک نمایشگر الکترونیکی ساده است که میزان شارژ باتری، حجم و فرکانس صدا را نشان می‌دهد. کاربران با استفاده از یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون می‌توانند گوشی را به هدفون متصل کرد. البته یک هدفون درون‌گوشی همراه گوشی به مشتری داده می‌شود. این جک هدفون به عنوان پورت شارژ باتری لیتیوم- ایون این گوشی (با یک شارژر USB) هم به کار می‌رود

digital۳

پزشکان با استفاده از اپلیکیشن Thinklabs Stethoscopeکه می‌تواند بر روی سیستم‌های عامل گوناگون سوار شود، می‌توانند صداهای ضبط‌شده را به طور انتخابی فیلتر کنند تا صدای یک عارضه خاص را بهتر بشنوند. همچنین با استفاده از این اپلیکیشن می‌توان صداهای خاصی را کندتر کرد و از بقیه صداها جدا کرد یا صداهای ضبط‌شده را با سایر پزشکان به اشتراک گذاشت.

کاربران همچنین با استفاده از یک اپلیکیشن دیگر به نام iMurmur می‌توانند به صداهای ضبط‌شده نمونه از انواع صداهای عیرطبیعی قلبی گوش دهند و حتی این نمونه‌ها را با صداهای ضبط‌شده از بیماران خودشان مقایسه کنند.

برای اتصال این گوشی پزشکی به هدفون یک وسیله اتصالی لازم است که به همراه آن به مشتری داده می‌شود.

کد خبر 263411

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha