جام‌جهانی> وحید پورافتخاری: در تب‌و‌تاب جام‌جهانی و در آستانه‌ی بازی حساس ایران و آرژانتین، فکر کردیم به دوستان نوجوان هفته‌نامه‌ی دوچرخه سری بزنیم و نظر آن‌ها را درباره‌ی قهرمان جام‌جهانی و نتیجه‌ی بازی ایران و آرژانتین بپرسیم و آن‌ها هم نظرهای جالبی در این‌باره دادند.

آرژانتین را می‌بریم یا می‌بازیم

محمدمهدی پورعرب، ۱۶ساله از کرج، كه از سه‌سال پیش طرفدار تیم برزیل شده و فکر می‌کند امسال تیم محبوبش می‌تواند قهرمان شود، می‌گوید: «فکر می‌کنم ایران بتواند یک بر صفر آرژانتین را ببرد و اگر خدا بخواهد فکر می‌کنم ایران از گروهش صعود می‌کند.»

آيلي آقايي‌مقدم، ۱۷ساله از تهران، از وقتي كه «ليونل مسي» در تيم ملي آرژانتين بازي كرده، طرفدار اين تيم است، اما فكر مي‌كند يكي از تيم‌هاي اسپانيا يا برزيل قهرمان جام‌جهاني خواهند شد. او به صعود تيم ملي از گروهش اميدوار است و فكر مي‌كند ايران مي‌تواند با اختلاف دو گل، آرژانتين را شكست دهد.

زهرا اميربيك، ۱۷ساله از شهرري، از دوره‌ي قبلي جام‌جهاني، هوادار آرژانتين است، اما برزيل را قهرمان اين دوره مي‌داند. او متعقد است به اميد خدا ايران از گروهش صعود خواهد كرد و فكر مي‌كند تيم ما مي‌تواند آرژانتين را سه بر صفر شكست دهد.

ساحل رفائي، ۱۷ساله از تهران، از بازي اول برزيل در اين دوره‌ي جام‌جهاني، طرفدار اين تيم شده است و فكر مي‌كند برزيل مي‌تواند قهرمان شود. او بعيد مي‌داند كه ايران از گروهش صعود كند و فكر مي‌كند ايران مي‌تواند شش گل از آرژانتين بخورد!

امیرحسین عنصری، ۱۵ساله از شهرقدس، از جام‌جهانی ۲۰۱۰ طرفدار برزیل است، اما فکر می‌کند امسال آلمان تیم قوی‌تری دارد و احتمالاً آلمان قهرمان خواهد شد. امیرحسین معتقد است ایران از آرژانتین با نتیجه‌ی دو بر صفر، شکست خواهد خورد و می‌گوید: «فکر نکنم ایران از گروهش صعود کند، چون تیم خوبی به جام‌جهانی اعزام نکرده‌ایم.»

براي الهه صابر از تهران، لذت فوتبال مهم است و مي‌گويد به هر حال طرفدار تيم ملي است. او فكر مي‌كند هلند قهرمان جام‌جهاني مي‌شود و مي‌گويد: «احساس مي‌كنم مي‌توانيم از گروهمان صعود كنيم، اما فكر كنم از آرژانتين خيلي گل بخوريم!»

هانيه محمدي، ۱۷ساله از ابهر، به‌خاطر شيوه‌ي بازي تيم‌هاي برزيل و پرتغال، هوادار اين دو تيم است و اميدوار است برزيل قهرمان شود. او معتقد اگر ايران، آرژانتين را ببرد، از گروهش صعود خواهد كرد.

سارا ضيايي، ۱۶ساله از تهران، فقط طرفدار تيم ملي ايران است و فكر مي‌كند هلند شانس قهرماني داد. او معتقد است صعود از گروه، به نوع بازي تيم ما بستگي دارد و اميدوار است ايران با آرژانتين مساوي كند.

آریا تولایی، ۱۶ساله از رشت هم هوادار هلند است. او هلند را به‌خاطر بازیکن‌های خوبش مثل «رابین فن‌پرسی» و «آریِن روبن» دوست دارد و فکر می‌کند با بازی ضعیفی که تیم اسپانیا در برابر هلند انجام داد، شانس برزیل برای قهرمانی بیش‌تر است. آریا بعید می‌داند که ایران بتواند از گروهش صعود کند، اما هم‌چنان امیدوار است و فکر می‌کند ایران می‌تواند آرژانتین را با اختلاف دو گل شکست دهد.

فرزانه فرهي‌راد از تهران، هوادار تيم‌هاي آلمان و ايتالياست و مي‌گويد آن‌ها را به‌خاطر سبك بازي‌شان و بازيكن‌هايشان دوست دارد. او آلمان يا برزيل را قهرمان اين دوره‌ي جام‌جهاني مي‌داند و بعيد مي‌داند ايران بتواند از گروهش صعود كند. او معتقد است ايران با دو گل از آرژانتين، شكست خواهد خورد.

فاطمه سلامي از اهواز، به‌خاطر بازي «نيمار»، هوادار برزيل است، اما فكر مي‌كند ايران با توجه به شرايط خوبش، نه تنها آرژانتين را شكست مي‌دهد و از گروهش صعود مي‌كند، بلكه مي‌تواند قهرمان جام‌جهاني شود.

غزل محمدي ۱۶ساله از تهران، فقط طرفدار تيم ملي است و فكر مي‌كند برزيل مي‌تواند قهرمان شود. او فكر مي‌كند ايران از گروهش صعود نخواهد كرد و فقط اميدوار است ايران از آرژانتين، خيلي گل نخورد.

اسماسادات رحمتي، ۱۵ساله از تهران، به‌خاطر بازي‌هاي قشنگ تيم برزيل، هوادار اين تيم است. او فكر مي‌كند ايران نمي‌تواند از گروهش صعود كند و فكر مي‌كند آرژانتين با پنج گل ايران را شكست دهد.

شقايق محمدي، ۱۷ساله از تهران، از وقتي وارد دبيرستان شده، هوادار برزيل است و با اين‌كه دوست دارد ايران قهرمان شود،‌ اما برزيل را قهرمان جام‌‌جهاني مي‌داند. او مطمئن است ايران از گروهش صعود خواهد كرد و آرژانتين را شكست خواهد داد.

فاطمه عليزاده از رباط‌كريم،‌ از وقتي كه «ليونل مسي» در تيم ملي آرژانتين بازي كرده، طرفدار اين تيم است، اما فكر مي‌كند برزيل به‌خاطر شرايط ميزباني، شانس بيش‌تري براي قهرماني دارد. او شرايط ايران را براي صعود مساعد نمي‌بيند و فكر مي‌كند ايران در برابر آرژانتين شكست خواهد خورد.

مجتبی مرتجی، ۱۶ساله از ساوه، برزیل را به‌خاطر بازیکن‌های خوبش دوست دارد، اما نمی‌تواند پیش‌بینی كند چه تیمی قهرمان خواهد شد. او درباره‌ی بازی ایران و آرژانتین معتقد است بازی با تساوی با گل تمام می‌شود و امیدوار است ایران از گروهش صعود کند.

نوشين صرافها، ۱۷ساله از تهران، سال‌هاست به‌خاطر «كاكا» طرفدار برزيل است و فكر مي‌كند برزيل قهرمان خواهد شد. او مي‌گويد نمي‌تواند نتيجه‌ي بازي ايران و آرژانتين را پيش‌بيني كند، اما فكر مي‌كند ايران به‌عنوان تيم دوم صعود خواهد كرد.

فرزاد زارع‌زاده از تهران، هوادار اسپانیاست، اما بعد از شکست اسپانیا در برابر هلند، ناراحت است. او هنوز پیش‌بینی‌ای برای قهرمان این دوره ندارد، اما حدس می‌زند برزیل قهرمان شود. فرزاد به صعود تیم ایران از گروهش هم امید چندانی ندارد و فکر می‌کند ایران با پنج‌گل از آرژانتین شکست خواهد خورد.

معصومه كارگر از رفسنجان، مي‌گويد طرفدار تيم غنا است چون تيم‌هاي ضعيف‌تر را بيش‌تر دوست دارد، اما فكر مي‌كند آلمان قهرمان جام‌جهاني خواهد شد. او معتقد است ايران شانس صعود از گروهش را ندارد و سه بر صفر از آرژانتين شكست خواهد خورد.

پدرام شاکری‌نوا، ۱۷ساله از آمل،طرفدار هیچ تیمی نیست و با توجه به هفته‌ی اول بازی‌های جام‌جهانی، فکر می‌کند پیش‌بینی قهرمان، کار دشواری است. او درباره‌ی بازی ایران در برابر آرژانتین می‌گوید: «امیدوارم بازی مساوی شود، اما فکر کنم ببازیم و احتمالاً هم از گروه‌مان صعود نخواهیم کرد.»

طلايه ملك‌محمدي، ۱۵ساله از رشت، هوادار تيم برزيل است و برزيل را قهرمان جام‌جهاني مي‌داند. او فكر مي‌كند ايران از گروهش صعود خواهد كرد، اما از آرژانتين سه بر يك شكست خواهد خورد.

 

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۴۷

كمپ تمرين تيم ملي ايران/ عكس: بهروز مهري، خبرگزاري فرانس‌پرس

کد خبر 263244

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha