همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی گفت: زمان آن رسیده تا افقی روشن و پر از امید، صلح و امنیت را برای مردم فراهم کنیم.

آخوندی

عباس آخوندی روز چهارشنبه درجمع مردم بروجرد در سالن طالقانی این شهر افزود: مذاکرات 1+5 که شروع شده، در جهت گفت وگوی بین المللی، و برمبنای عزت وسربلندی ایران و ایرانی است و باید این مذاکرات به نتیجه برسد تا شاهد افق های روشن برای مردم باشیم.

وی گفت: هم اکنون شاهد مشکلات انباشته ای دربخش نظام پولی کشور هستیم ، و اگر بخواهیم صنعت، مسکن، تجارت و سایر خدمات را توسعه دهیم نیازمند به یک بازار پولی و مالی هستیم.

وی ادامه داد: نمایندگان مردم درمجلس شورای اسلامی باید درجهت بازسازی ساختاری نظام مالی و پولی دولت راکمک کنند.

به گفته وی، مطالبات معوقه، وام دهی بانک ها را محدود کرده است.

وی با بیان اینکه بدخواهان این کشور عرصه را برای فعالیت اقتصادی تنگ کرده اند، گفت: تدبیر این است که این عرصه را باز کرده و بتوانیم اقتصاد ایران را به اقتصاد جهانی وصل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی کشور اظهارکرد: امروز قدرت های بزرگ در کشورهای عراق، افغانستان و سوریه نفوذ پیدا کرده ، اما نتوانسته اند به اهدافشان برسند.

وی افزود: ایران اسلامی با تدابیر رهبر معظم انقلاب و پشتوانه مردم و حماسه سربازانی چون ارتش و سپاه ،همچنان جزیره ثبات این دریای پرتلاطم در منطقه است.

وی گفت: امروز باید دنبال این راهکار باشیم که چگونه جوانان را وارد عرصه های اقتصادی ، ارزش افزوده و خلاقیت کنیم تا بتوانند در بروجرد به ایجاد درآمد بپردازند.

وی ادامه داد: پیشنهاد می شود با تشکیل شورای توسعه در بروجرد به دنبال رفع مشکلات سرمایه گذاری دراین شهرستان باشیم و بتوانیم در این شورا از بخش خصوصی حمایت کنیم.

آخوندی با بیان اینکه امکان دارد با تشکیل شورای توسعه و جذب سرمایه گذار ثروت را افزایش دهیم، افزود: با راه اندازی شورای توسعه در بروجرد به طور قطع می توانیم به رونق اقتصادی برسیم و تعامل دولت و جامعه شهری و توسعه نهادهای محلی آن موقع امکان پذیر خواهد بود.

وی در ادامه گفت: امروز شهرستان بروجرد با تاریخ کهن و ارزشمند و دانشمندانی بزرگ چه در حوزه دین که برای همه شناخته شده هستند و چه در حوزه ادب بزرگانی چون آیت ا...بروجردی، شهیدی و زرین کوب دارد.

وی ادامه داد: مردم بروجرد بر گردن همه شیعیان جهان حق دارند و بر خود لازم می بینیم که مقام دانشمندان این شهر را ارج نهیم.

رییس جمهوری و هیات دولت چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در قالب پنجمین سفر استانی هیات دولت، میهمان مردم لرستان هستند.

کد خبر 263023

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha