همشهری آنلاین: ارتش سوریه با هم‌پیمانان این کشور طرح جبهه تروریستی النصره را با همکاری سازمان اطلاعات ترکیه جهت انجام حمله‌ای با گاز سارین به پایتخت سوریه در هنگام ادای سوگند بشار اسد ناکام گذاشت.

افشای توطئه حمله شیمیایی در هنگام ادای سوگند اسد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه لبنانی الاخبار، ارتش سوریه با حمایت هم‌پیمانان این کشور در حمله‌ای غافلگیرانه یک مزرعه در منطقه دروشا از توابع منطقه قطنا در ریف جنوبی دمشق را هدف حمله موشکی قرار داد.

در این حمله سالن نشست‌های جبهه النصره هدف قرار گرفت که در آن 11 تن از سرکرده‌های این گروه حضور داشتند.

منابع ذی‌ربط اعلام کردند که این نشست آخرین نشست قبل از اجرای حمله با گاز سارین به پایتخت سوریه در روز ادای سوگند بشار اسد رئیس جمهور سوریه بود.

اطلاعات بدست آمده حاکی از این است که جبهه النصره 16 لوله از گاز سارین را جمع‌آوری کرده است که شعاع هر لوله به 500 متر می‌رسد.

این تجهیزات از صوفیه پایتخت بلغارستان خریداری شده بود.

منابع خاطرنشان کردند: یکی از اعضای ارشد سازمان اطلاعات ترکیه مسئول اصلی این قرارداد بوده است و به انتقال این لوله‌ها بدست اعضای النصره کمک کرده است.

منابع اذعان کردند که گروه‌های مسلح برای استفاده از موشک‌های ساخت داخل برای نشانه‌گیری پایتخت سوریه آموزش داده شده بودند که برخی از هدف‌های آنها غیرنظامیان، پارلمان سوریه، اداره سازمان اطلاعات و ساختمان اصلی امنیت ملی بوده است.

در همین حال یک مقام سوری اظهار کرد که ناکام گذاشتن این عملیات در راستای به شکست کشاندن تعدادی از عملیات‌ مخالفان بوده است که برای اجرای آن در دمشق در هنگام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه طرح ریزی کرده بودند.

کد خبر 262789

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha