سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: هیأت پارلمانی ایران به ریاست علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس وارد دمشق شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به دمشق، قرار است این هیأت با تقسیم بندی وظایف از مراکز برگزاری انتخابات در دمشق و حلب بازدید به عمل آورد.

بر اساس این گزارش، در انتخابات ریاست جمهوری سوریه، در کنار بشار اسد، حسان عبدالله نوری و ماهر عبدالحفیظ حجار نیز با هم رقابت می کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بدو ورود به سوریه گفت: ما به رأی مردم سوریه احترام می گذاریم و انتخاب مردم سوریه به معنی تعیین سرنوشت این کشور است.

وی با اشاره به سخنان اخیر اوباما مبنی بر ارسال سلاح بیشتر به سوریه بر ضرورت درک پیام این انتخابات و حضور مردم تاکید کرد و افزود: با این انتخابات و حضور مردم در پای صندوق های رأی، عملا آمریکا و هم پیمانانش خلع سلاح خواهند شد و عملا بعد از این انتخابات و تحول، هر اقدامی، حرکت علیه ملت سوریه و علیه دموکراسی است.

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که در رأس هیأت پارلمانی ایران به سوریه سفر کرده است، در بدو ورود در جمع خبرنگاران گفت: ما از طرف مجلس شورای اسلامی آمدیم تا از نزدیک شاهد رویداد بزرگ انتخابات سوریه باشیم.

وی افزود: هیأت پارلمانی ایران در ورود به سوریه به دو گروه تقسیم شد، گروهی به ریاست خجسته به حلب و گروهی نیز به ریاست بنده عازم دمشق شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدوارم این گروه از حرکت مردم سوریه حمایت کند.

وی ادامه داد: ما به رأی مردم سوریه احترام می گذاریم و انتخاب مردم سوریه به معنی تعیین سرنوشت این کشور است.مردم سوریه هر تصمیمی بگیرند، مورد احترام جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

بروجردی افزود: این سفر به درخواست رئیس مجلس سوریه آقای اللحام صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ادامه داد: به دنیا نشان خواهیم داد که انتخابات سوریه مورد توجه همه مردم است.

بنا بر اين گزارش ، هیأت‌های پارلمانی از کشورهای فیلیپین، بولیوی، ونزوئلا، تاجیکستان، ایران، زیمباوه و اوگاندا، هیأت ایرانی را در سفر به سوریه همراهی می‌کنند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، هیأت‌های پارلمانی عازم سوریه قرار است در این سفر سه روزه بر روند برگزاری انتخابات در این کشور نظارت کنند.

انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه قرار است در روز (سه‌شنبه ۱۳ خرداد) در این کشور بر‌گزار شود. انتخابات سوری های مقیم خارج نیز ۷ خرداد در برخی کشورها برگزار شد که در این رابطه برخی کشورهای مخالف بشار اسد مانع برگزاری انتخابات در کشورشان شدند.

از طرف دیگر دادگاه قانون اساسی سوریه از میان ۲۴ نامزد ثبت‌نام کرده سه نفر شامل بشار اسد، ماهر عبدالحفیظ حجار و حسان عبدالله نوری را تأیید صلاحیت کرده است.

کد خبر 261423

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha