پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: بشار اسد انتخابات این کشور را فصل الخطاب در سوریه دانست و گفت: از این پس قدرت حامیان تروریست‌ها رو به افول نهاده و آنان قدرت خود را از دست می‌دهند.

به گزارش ایرنا، بشار اسد پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری سوریه در دیدار هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران افزود: بعد از انتخابات در سوریه، کشورهای مزدور و حامیان غربی تروریست‌ها نیروی خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: در انتخابات اخیر سوریه حجم مشارکت مردم بسیار بالا بود و این حایز اهمیت است.

رئیس جمهور سوریه با بیان این که در برخی کشورها جلوی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه گرفته شد، گفت: اما در سوریه این انتخابات با حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رای برگزار شد و نتیجه این انتخابات فصل الخطاب است.

بشار اسد با تبریک این انتخابات به مردم سوریه از آنان به خاطر حضور در پای صندوق‌های رای قدردانی کرد.

علاءالدین بروجردی رئیس هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار صمیمانه‌ترین تبریکات را به اسد رئیس جمهوری سوریه ابراز داشت و گفت: مقامات جمهوری اسلامی ایران نیز از برگزاری انتخابات در سوریه خرسند هستند.

وی به حضور هیات‌های پارلمانی کشورهای دوست سوریه در انتخابات اشاره کرد و گفت: هیات‌های پارلمانی از نزدیک روند برگزاری انتخابات را مورد بررسی قرار دادند و شور و نشاط مردم و رای دهندگان را مشاهده کردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مردم با خون خود بر برگه‌های رای انگشت می‌زدند و عشق و علاقه خود را به اثبات می‌رساندند.

رئیس هیات پارلمانی کشورهای دوست سوریه در ادامه دیدار با رئیس جمهور منتخب سوریه افزود: بازدید هیات‌های پارلمانی کشورهای دوست سوریه نشان داد که مردم این کشور با عشق و علاقه پای صندوق‌های رای حاضر شده و سرنوشت خود را رقم زدند.

بروجردی تصریح کرد: تروریست‌ها و تکفیری‌ها حتی در روز انتخابات و در شهر حلب بسیاری از مردم بی‌دفاع را به شهادت رساندند و تعدادی را مجروح کردند اما مردم از تعیین سرنوشت خود در انتخابات سرباز نزدند و پای صندوق‌های رای حاضر شدند.

وی ایستادگی بشار اسد در مقابل دشمنان و تروریست‌ها را ستودنی دانست و گفت: بشار اسد در سخت‌ترین شرایط در کنار مردمش قرار گرفت و حتی با درخواست‌های آمریکا برای برگزار نشدن انتخابات و ماندن موقتی توجه نکرد .

رئیس هیات پارلمانی کشورمان به مقاومت بشار اسد در مقابل درخواست سران آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکا به هر صورتی خواهان برگزار نشدن انتخابات بود و حتی وعده داد که بشار اسد تا دو سال در راس قدرت بدون انتخابات بماند اما تصمیم مهم برای برگزاری انتخابات منطقی، اصولی و تاریخ ساز بود.

بروجردی تاکید کرد: پس از برگزاری انتخابات و انتخاب اسد تحول مهمی در منطقه و جهان شکل گرفته که این تحول آمریکا را منفعل کرده است.

وی افزود: از این پس فصل جدیدی در تاریخ سوریه آغاز شده است و باید به فکر تحول در این کشور باشیم.

رئیس هیات پارلمانی کشورمان در این دیدار تاکید کرد هم اکنون در کنار جنگ سیاسی دنبال بازسازی باشید و ما نیز در این مرحله هم کنار دولت و ملت سوریه خواهیم بود.

وی خطاب به بشار اسد اضافه کرد: مدیریت شما در مقابل تروریست‌ها و تکفیری‌ها قابل اهمیت است و رویکرد هوشمندانه‌ای را پیش گرفتیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کسانی که میلیاردها دلار به دولت و ملت سوریه خسارت زده‌اند باید غرامت پرداخت کنند و از کرده خود نسبت به مردم سوریه پشیمان باشند.

بروجردی همچنین به دو اجلاس برگزار شده کشورهای دوست سوریه در تهران اشاره کرد و گفت: در اجلاس دوم شاهد حضور 32 کشور از نقاط مختلف جهان بودیم که همگی به حمایت از مردم سوریه پرداختند و امیدواریم با پایان یافتن بحران سوریه نیازمند اجلاس سوم نباشیم

وی همچنین به مذاکرات هسته‌ای کشورمان اشاره کرد و گفت: آقای ظریف در دیدار اخیر با کاترین اشتون بر ادامه فعالیت صلح آمیز هسته‌ای تاکید داشته اند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 باید تمام تحریم‌ها به صورت یکجا برداشته شود و ما قطع تحریم‌ها به صورت تدریجی را قبول نداریم.

وی اضافه کرد: اگر در مذاکرات نهایی به نتیجه نرسیم روند فعالیت هسته‌ای خود را همانند سابق ادامه می‌دهیم.

در ادامه این دیدار بشار اسد از رویکرد کشورهای دوست سوریه به خصوص جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد و صمیمانه‌ترین پیام‌ها را برای ملت، دولت و رهبر معظم انقلاب آرزو کرد.

بشار اسد تاکید کرد: ما خوشحالیم که ایران موضع پایدار و اصولی نسبت به تحولات جهان دارد و این مواضع همیشه حائز اهمیت بوده است.

کد خبر 261569

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha