یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۲۶
۰ نفر

وزیر نیرو می‌گوید که خشک شدن دریاچه ارومیه ۱۵سال طول کشیده و احیای آن نیز زمانبر است.

دریاچه ارومیه


حميد چيت‌چيان پيش از اين هم گفته بود كه احياي اروميه 15سال زمان مي‌برد. جمعه گذشته هم سخنگوي ستاد احياي درياچه اروميه با اعلام اينكه راهكارهاي 11گانه نجات درياچه كه به تصويب رسيده از اول تيرماه امسال عملياتي مي‌شود گفته بود كه براي احياي درياچه اروميه 10سال زمان تعيين شده است. مسئولان دست‌اندركار در حالي درباره زمان‌دار بودن احياي اروميه اعلام نظر مي‌كنند كه نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي از روند احياي اروميه بارها انتقاد كرده و خواستار تسريع در عمليات اجرايي براي احياي درياچه شده است.

البته وزير نيرو در ديدار با نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي و امام جمعه تبريز با بيان اينكه دولت تمام تدابير لازم براي احياي درياچه اروميه را انديشيده، اعلام كرده است كه تلاش مي‌كنيم تا در كمترين زمان ممكن درياچه اروميه را احيا كنيم. آن طور كه در گزارش مهر آمده است وي با تأكيد بر ضرورت تغيير الگوي كشت و بهره‌گيري از آبياري نوين در حوزه اين درياچه گفته است كه همكاري بيشتر كشاورزان منطقه در اجراي طرح‌هاي احياي درياچه اروميه ضروري است. چيت‌چيان با بيان اينكه دولت برنامه‌ها و طرح‌هاي خوبي براي احياي اين درياچه دارد، مي‌گويد كه وزارت نيرو، جهادكشاورزي و سازمان محيط‌زيست مسئول احياي درياچه اروميه هستند و كارهاي لازم را نيز شروع كرده‌اند.

استاندار آذربايجان شرقي هم با بيان اينكه بعد از چند‌ماه شاهد تغيير چهره درياچه اروميه خواهيم بود، گفت كه بازگشت حيات به درياچه اروميه خيلي دور نخواهد بود و اميدوارم روزي برسد كه جشن احياي اين درياچه را برگزار كنيم. آنطور كه در پايگاه اطلاع‌رساني سازمان حفاظت محيط‌زيست آمده است، اسماعيل جبارزاده با بيان اينكه 600نفر از كارشناسان دانشگاه‌هاي معتبر كشور و بيش از 50كارشناس خبره خارجي كار مطالعات احياي درياچه اروميه را بر عهده دارند، افزود: اين مطالعات جمع‌بندي شده و به‌زودي پس از تصويب در جلسه هيأت دولت با حضور دكتر روحاني، به استان‌ها ابلاغ خواهد شد. وي افزود: با وجود محدوديت منابع دولت و بدهي‌هاي به جا مانده از دولت گذشته، مسئولان ارشد دولت تدبير و اميد اعلام كرده‌اند كه هيچ محدوديتي از نظر منابع مالي براي احياي درياچه اروميه وجود ندارد.

کد خبر 262596

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha