همشهری آنلاین: یک عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی با اشاره به دیدار اعضای این مجمع با رییس جمهور از تاکید روحانی بر لزوم احیای دریاچه ارومیه خبر داد.

جواد جهانگیرزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آقای روحانی در این دیدار گفت که دریاچه ارومیه جزو اولویت‌دارترین مسائلی بوده که دولت پیگیری می‌کرده و بر این اساس گزارش احیای دریاچه ارومیه تهیه شده که بعد از تشکیل جلسه در این رابطه و تایید رییس جمهور نهایی خواهد شد و به مرحله اجرا در می‌آید.

وی وعده‌های رییس جمهور برای احیای دریاچه ارومیه را امیدبخش دانست و افزود: رییس جمهور اصرار داشتند که باید دریاچه ارومیه را به هر شکل ممکن احیا کنیم چرا که آثار زیست محیطی آن فقط استان‌های مجاور را در بر نمی گیرد بلکه آسیب‌های جدی به کل کشور وارد خواهد کرد، لذا باید از این زیست بوم مهم ملی حفاظت کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس خاطر نشان کرد: آقای روحانی در این دیدار از طرح‌های بلند مدت برای کشور به ویژه در جهت ارتباط با همسایگان سخن گفت و با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت و انسجام میان گروه‌های مختلف فکری وسیاسی گفت که مسائل کشور به گونه‌ای است که باید انسجام بیش از پیش باشد و البته این امر نافی انتقاد و ارائه نظرات کارشناسی نیست.

جهانگیرزاده درباره اظهارات رییس جمهور در خصوص تحرکات داعش در عراق نیز گفت: آقای روحانی نظرشان این بود که نباید به این موضوع ساده نگریست که صرفا یک گروه چند ده نفره بتوانند چنین اقدامات تروریستی انجام دهند بلکه باید پشت پرده‌های آنها را شناخت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید رییس جمهور بر ضرورت توسعه جاده‌ای و ریلی در آذربایجان غربی ادامه داد: آقای روحانی همچنین می‌گفت باید با کمک بخش خصوصی و جذب سرمایه خارجی مزیت نسبی این استان یعنی تجارت را تقویت کرد.

وی یادآور شد: رییس جمهور در این دیدار تاکید کرد دولت، مجلس و همه دستگاه‌ها مسوولیت‌های مشترک ملی مهمی در قبال ملت،‌ کشور و رهبری دارند و برای تحقق آنها نیازمند انسجام گروه‌های سیاسی،‌ اقوام و مذاهب هستیم. چرا که تنها چیزی که می‌تواند مخل توسعه کشور باشد عدم وحدت ملی است.

این عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی اظهارات رییس جمهور برای این استان نویدبخش توصیف و خاطر نشان کرد: اعضای مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در این دیدار که با حضور معاونان پارلمانی و اجرایی رییس جمهور برگزار شد همچنین مراتب سپاس مردم استان به آقای روحانی به خاطر توجه به دریاچه ارومیه را به ایشان ابلاغ کردند.

کد خبر 263478

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha