همشهری آنلاین: معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: استقرار کشاورزی پایدار راهکار موثری برای نجات دریاچه ارومیه است که این مسئله نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

به گزارش ایرنا، احمد علی کیخا در بازدید از حوضه آبریز دریاچه ارومیه، در جلسه کمیته راهبری "پروژه استقرار کشاورزی پایدار سایت‌های نمونه حوضه آبریز دریاچه ارومیه" نیز شرکت کرد و در آن بر توسعه کشاورزی پایدار و استفاده صحیح از منابع آبی منطقه تاکید کرد.

وی در حاشیه این جلسات و بازدیدهای میدانی که با حضور جمعی از کشاورزان و فعالان سازمان‌های غیردولتی منطقه تشکیل شد در روند اجرای پروژه استقرار کشاورزی پایدار قرار گرفت و ضمن گفت و گو با نمایندگان جوامع محلی، درباره اولویت‌ها و نگرش آنها نسبت به مسئله نجات دریاچه ارومیه بحث و تبادل نظر پرداختند.

کیخا ابراز امیدواری کرد در فاز دوم طرح که به تازگی در 41 روستا از استان‌های آذربایجان غربی و شرقی آغاز شده است شاهد نتیجه مطلوبی باشیم که در نهایت به کاهش 40 درصدی مصرف آب در سطح مزارع و کمک به احیای دریاچه ارومیه منتهی شود.

همچنین معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از پایلوت طرح "استقرار کشاورزی پایدار سایت‌های نمونه حوضه آبریز دریاچه ارومیه" از باغات و مزارع روستای گل از توابع نقده بازدید کرد و از نزدیک در جریان جزئیات دستاوردهای اجرای طرح در سطح مزارع و باغات این منطقه قرار گرفت.

کد خبر 265973

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha