سخنگوی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت:پس از تصویب راهکار ۱۱گانه نجات دریاچه ارومیه که جلسه آن به‌زودی با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود، این راهکارها از اول تیرماه عملیاتی می‌شود.

دریاچه ارومیه


آنطور كه داوود رضا عرب به ايرنا گفته است، دومين جلسه ستاد احياي درياچه اروميه به‌زودي با حضور دكتر روحاني رئيس‌جمهور برگزار مي‌شود. به گفته وي، يكي از پيشنهادهاي 11گانه، تثبيت كانون‌هاي ريزگرد نمك و ديگري انتقال آب رودخانه‌هاي منتهي به حوضه به پيكره درياچه اروميه است.

عرب همچنين گفته است كه دولت قول مساعد داده اعتبارمورد نياز براي احياي درياچه اروميه را تأمين كند بنابراين از لحاظ تأمين اعتبار مشكلي نداريم و تلاش مي‌كنيم تمام فعاليت‌ها كاملا به‌صورت علمي انجام شود. در وهله اول، با توجه به اهميت ريزگردهاي نمكي و تهديد آن در منطقه، عمليات تثبيت كانون‌هاي ريزگردهاي نمكي به‌زودي آغاز مي‌شود و در اين روش ابتدا كانون‌ها شناسايي و بعد از آن با روش‌هاي مختلف اقدام به تثبيت خواهيم كرد.

به گفته سخنگوي ستاد احياي درياچه اروميه، براي تثبيت كانون‌ها از روش‌هاي مختلفي مانند مالچ پاشي و كاشت گياهان استفاده مي‌شود، از مالچي كه جزو مواد نفتي باشد و به محيط‌زيست و اكولوژيك منطقه آسيب وارد كند استفاده نمي‌شود بلكه از برخي مالچ‌ها كه پليمري و كاملا دوستدار محيط‌زيست هستند استفاده خواهد شد. به گفته وي براي احياي درياچه 10 سال زمان تعيين شده است.

کد خبر 262462

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha