همشهری آنلاین: همشهری‌ آنلاین: عضو شورای شهر تهران به روش پیشنهادی توسط دستگاه‌های ذی‌صلاح در خصوص استفاده از چاه‌های عمیق برای تامین آب شرب تهران به دلیل کمبود آب در تابستان اشاره کرد و گفت: این موضوع کیفیت آب را به شدت تنزل داده و تحت‌الشعاع قرار می‌هد.

آب

رحمت الله حافظی، رئيس كميسيون سلامت شوراي شهر تهران در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه آبی که از چاه به دست می‌آید و وارد لوله‌کشی شهری می‌شود قطعا آلودگی‌های خود را دارد و آب مناسب برای شرب نیست، اظهار کرد:‌ در جلسه‌ای که با حضور دستگاه‌های ذی‌صلاح درخصوص مصرف آب و کمبود آب شرب در تابستان برگزار شد نگرانی در زمینه آب و کمبود آن مطرح شد.

وی با اعلام اینکه سرانه مصرف آب در ایران نسبت به دنیا دو برابر است تصریح کرد:‌ نباید هزینه آب و گران کردن آن به عنوان ابزار مصرفی کنترل آب مطرح شود. بلکه باید الگوی مصرفی مردم در زمینه استفاده از آب اصلاح شود و باید به این سمت پیش برویم که از مردم کمک گرفته و از آنان بخواهیم که مصرف بهینه داشته باشند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شورا جایگاهی در خصوص تصمیم گیری به منظور جیره‌بندی آب ندارد خاطرنشان کرد:‌ شورا تنها می‌تواند در زمینه اطلاع رسانی به مردم اقدام کند.

حافظی ادامه داد: متاسفانه مسئولان در این زمینه یا مردم را محرم نمی‌دانند یا اینکه نگران ایجاد تنش اجتماعی در کشور هستند و یا اینکه در این خصوص سهل انگاری می‌کنند اما باید بدانیم که سهل‌انگاری در این زمینه سبب ایجاد آسیب‌های جدی تر به مردم و کشور خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه باید از سه تا پنج ماه قبل زمانی که پیش‌بینی مساله‌ای همچون کمبود آب در کشور مطرح می‌شود اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام شود گفت: باید هر روز و در زمان پخش برنامه‌های پربیننده اطلاع‌رسانی درخصوص کمبود آب مدنظر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران افزود: مردم صاحبان اصلی شهر و کشورند و مسئولان و متولیان در کشور باید مسائل و مشکلات را به گونه ای صادقانه با مردم مطرح کرده و آنها را در جریان امور قرار دهند اما متاسفانه مسئولان همه چیز را از مردم مخفی کرده و اطلاع‌رسانی لازم را انجام نمی‌دهند بنابراین زمانی که بحران پیش می‌آید نمی‌توانیم از همراهی مردم استفاده کنیم.

کد خبر 262415

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha