شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: ۵۱۷ شهر کشور با برابری میزان تامین و توزیع آب تنش دارند و در صورت بروز مشکل در تامین آب، دچار کمبود می‌شوند.

آب

حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در حاشیه آیین معرفی مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خوزستان در گفت‌و‌گو با ایرنا، ضمن اعلام این موضوع، افزود: برنامه‌های وزارت نیرو برای 12 کلان شهر تدوین و در قالب برنامه منسجمی به رئیس جمهوری منعکس شده است.

وی گفت: دستور مثبت رئیس جمهوری را گرفته‌ایم و برنامه‌ریزی ما برای این شهرها و تمام مناطق شهری مبتنی بر تامین آب است تا جیره‌بندی برنامه‌ریزی شده نداشته باشیم.

جانباز از جمله این شهرها به تهران، اراک، مشهد، اصفهان، قم، تبریز، قزوین، کرمان و اهواز اشاره و اضافه کرد: در شرایط کنونی مشکلی از نظر کمبود آب نداریم و جیره‌بندی برنامه‌ریزی شده‌ای برای هیچ یک از شهرهای کشور نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: خط قرمز وزارت نیرو امسال جیره‌بندی نکردن آب در شهرهای کشور است.

جانباز همچنین اظهار کرد: برای حدود شش هزار روستای کشور هم با تانکر آبرسانی می‌شود که هم اینک پنج هزار و 300 روستاست و پیش‌بینی می‌شود با استمرار گرما تعداد اینها به شش هزار و 300 روستا برسد.

جانباز گفت: آبرسانی به این روستاها را در قالب طرح منسجم اجرای شبکه‌های مجتمع های آبرسانی روستایی در دستور کار داریم.

وی توضیح داد: در این چارچوب برنامه‌ای را به دولت تقدیم می‌کنیم که در مدت سه سال آینده اگر وجوه آن تامین شود این مجتمع‌ها زیر پوشش برود و درصد جمعیت روستایی برخوردار از نعمت آب آشامیدنی از 77 درصد فعلی به 92 درصد پایان برنامه پنجم برسد.

کد خبر 263235

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha