سه‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷
۰ نفر

تهرانی‌ها نه‌تنها مصرف آب را ۲۰ درصد کم نکردند بلکه بیش از ۱۰ درصد بر مصرف افزوده‌اند تا مسئولان شرکت آب و فاضلاب دست‌کم کاهش فشار آب را در روز‌های آینده در دستور کار خود قرار دهند و احتمال جیره‌بندی و حتی قطع آب در برخی نقاط پایتخت هم جدی است.

مصرف آب

اين هشدار و خواسته صريح شركت آب و فاضلاب استان تهران است كه ۸۰ميليون مترمكعب آب براي پاسخ به نياز مصرف مشتركان تهراني كمبود داريم و شهروندان تهراني بايد همچنان صرفه‌جويي ۲۰‌درصدي را جدي بگيرند. به گزارش همشهري، محمد پرورش، مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان تهران هشدار داد كه خطر كمبود آب محدود به تابستان پيش‌رو نخواهد بود و افت 30درصدي بارش و حجم مخازن سدها در استان تهران نشان مي‌دهد كه فصل پاييز هم فصل دشواري براي تأمين آب خواهد بود.

اين مقام مسئول با اشاره به حفر 54حلقه چاه جديد براي تأمين آب شهروندان تهراني، از افت فشار در مناطق شرق تهران خبر داد و گفت: از ساعت 12شب تا 4صبح افت فشار را براي مناطق شرق تهران ايجاد مي‌كنيم تا بتوانيم مديريت مصرف را انجام دهيم. پرورش تأكيد كرد: اگر مردم در مصارف غيرضرور خود 20درصد صرفه‌جويي كنند، افزون‌بر اينكه تابستان و پاييز را بدون مشكل سپري مي‌كنيم، نيازي به اعمال مديريت توزيع نخواهد بود.

به گفته مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان تهران در 3ماه ابتدايي سال‌جاري، نه‌تنها 20درصد در مصرف آب صرفه‌جويي نشده، بلكه مصرف آب 10.5 درصد افزايش يافته است.وي هشدار داد: مديريت آب براي سال آبي آينده با ذخاير كنوني سدها بسيار دشوار است، چرا كه منابع آبي سامانه‌هاي شرق تهران ازجمله لتيان و لار 50درصد و در سامانه‌هاي غرب تهران شامل سدهاي طالقان و كرج نيز درمقايسه با سال گذشته 30درصد كاهش نشان مي‌دهد.

وي افزود: براساس پيش‌بيني‌هاي هواشناسي، دما در استان تهران امسال 2درجه افزايش يافته و هوا گرم‌تر شده كه نتيجه آن راه‌اندازي زودهنگام و استفاده بيشتر از كولرهاي آبي است. پرورش با اشاره به فرارسيدن‌ماه مبارك رمضان گفت: با توجه به همزماني ‌ماه رمضان با اوج گرما در فصل تابستان انتظار افزايش پيك لحظه‌اي مصرف آب هنگام سحر و افطار مي‌رود كه امكان كاهش فشار شبكه در برخي مناطق استان وجود دارد.

وي افزود: 91درصد مشتركان شركت آب و فاضلاب استان تهران خانگي، 7‌درصد تجاري، يك درصد اداري، 0.5درصد نظامي و 0.5 درصد ساير مشتركان هستند و بايد به مديريت مصرف ورود جدي داشته باشيم. پرورش با بيان اينكه 30درصد آب مشتركان خانگي در حمام و 30درصد در آشپزخانه مصرف مي‌شود، گفت: 18درصد مصرف آب مربوط به سرويس‌هاي بهداشتي، 16درصد مربوط به ماشين لباسشويي و 6درصد مربوط به مصارف روشويي است كه اگر مردم از تجهيزات كاهنده مصرف آب استفاده كنند، مي‌توانند بخشي از مصرف خود را مديريت كنند.آيا شهروندان تهراني خطر افت فشار، جيره‌بندي و قطع آب در برخي مناطق شهري استان تهران در ماه‌هاي آينده را جدي مي‌گيرند؟

کد خبر 263727

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha