سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین نمایشگاه از سلسله نمایشگاه های "خوشنویسان مشغول کارند" با عنوان "وضعیت مرزی" روز جمعه ۲۳ خرداد در گالری مژده گشایش می‌‌یابد.

پوستر تجسمی

به گزارش همشهري آنلاين، نمایشگاه "وضعیت مرزی" نخستین نمایشگاه از مجموعه "خوشنویسان مشغول کارند" است كه با 12 اثر از بهرام حنفی و محمد فدایی از دو نسل هنرمندان معاصر خوشنویسی روز جمعه 23 خردادماه در گالری مژده افتتاح می‌شود و تا 29 خردادماه ادامه دارد.

به گفته محمد فدايي هنرمند خوشنويس، خوشنویسان مشغول کارند، نگاهی انتقادی به خوشنویسی و نقاشیخط دارد.

هنرمندان این مجموعه نمایشگاه ها قصد دارند با برگزاری چند نمایشگاه در سال جدید درباره نسبت خوشنویسی و گرایش های نوین آن با هنر معاصر در سایه مباحث تئوریک تلاش های عملی خود را ارائه کنند.

جدی تر اندیشیدن به وضعیت خوشنویسی و طرح پرسش های اساس درباره آن از اهداف اصلی این نمایشگاه ها است.

به گفته فدایی ویژگی مشترک آثار او و بهرام حنفی در این نمایشگاه حول و حوش موضوع آثار است که به نوعی بازتابی از اضطراب زیستن انسان معاصر را به نمایش می‌گذارد.

در این نمایشگاه، فدایی 6 اثر در ابعاد 2 در 2 متر و 1/50 در 1/50 و حنفی نیز 6 اثر در ابعاد 190 در 140 را به نمایش می‌گذارند.

آثار این نمایشگاه از مجموعه های اخیر این دو هنرمند هستند که در سال 92 خلق شده اند.

ابراهیم گلستان نیز بر آثار این نمایشگاه مقدمه نوشته است. همچنین همزمان با برپایی این نمایشگاه ویژه نامه ای تئوریک پیرامون خوشنویسی و نقاشیخط منتشر شده است.

او افزود: بهرام حنفی از هنرمندان باسابقه و شناخته شده ای است که تکنیک خاص او در آثارش بسیاری را به خاطر سطح تخت رنگ ها و ظاهر چاپ گونه اش به اشتباه می‌اندازد.

حرکت های سریع او با قلم در سطوح بزرگ و چند متری با خودانگیختگی و پرتحرکی ترکیب از ویژگی های کارهای حنفی است.

در "وضعیت مرزی" تعدادی از رنگی ترین و آخرین آثار او به نمایش درآمده است.

محمد فدائی نیز دانش آموخته رشته فلسفه از دانشگاه تهران است که سال هاست به کار گرافیک و طراحی حروف مشغول است.

طراحی فونت های "سیمین" و "شمایل" از کارهای اوست.

او دو سال پیش مجموعه ای از طراحی لباس های زنانه با حروف مثل "سارآوا" و پالتوی "سیاه مشق" را در مجموعه "تن آدمی شریف است" عرضه کرد که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

علاقه او به مطالعات نظری درباره خوشنویسی و کوشش برای نزدیک کردن پژوهشگران و متفکران هنرشناس و اهل فلسفه به هنرمندان درگیر با مقوله خوشنویسی سبب شکل گیری مجموعه "خوشنویسان مشغول کارند" شده است.

علاقه مندان می‌توانند ازاین نمایشگاه تا 29 خردادماه جاری در گالری مژده واقع در سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان 18، شماره 27، واحد 1 دیدن کنند.

کد خبر 262185

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha