سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه انفرادی نقاشیخط محمدسعید نقاشیان هنرمند و خوشنویس مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری با عنوان "سیاه مشق" جمعه ۵ اردیبهشت ماه در گالری آرت سنتر خانه هنر افتتاح می‌شود.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از حوزه هنری، محمد سعید نقاشیان با اشاره به افتتاح نمایشگاه نقاشیخط خود در گالری آرت سنتر خانه هنر، گفت: این نمایشگاه که 5 اردیبهشت ماه با عنوان "سیاه مشق" افتتاح می‌شود تا 2 هفته ادامه خواهد داشت و علاقه مندان می‌توانند از آن بازدید کنند.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه 14 اثر که طی 6 ماه گذشته آن ها را تولید کرده ام به نمایش در می‌آید. کوچکترین قطع آثار 100 در 100 و بزرگترین آن ها 140 در 200 است.

نقاشیان درباره مضمون آثار تازه ترین نمایشگاه اش گفت: مضمون اصلی این کار بر مبنای سیاه مشق های مدرن با کنتراست شدید سیاه و سفید و نگارش کلمه "هو" است. در تمام آثار "هو" و حرف "ه" غالب است.

وی تصریح کرد: "هو" واژه ای مشترک در مباحث دینی و مباحث ادبیات ایران باستان است.

در ادبیات کهن کشورمان "هو" به معنای نیکی است و این نیکی در هیچ قالب رنگی نمی‌گنجد و به دلیل این که سیاه و سفید رنگ نیست تمام نمایشگاه را بر مبنای سیاه و سفید کار کرده ام.

این هنرمند و خوشنویس با بیان این که پیش از این بزرگان هنرهای تجسمی کشور بر روی تک حرف ها و تک کلمه ها کار کرده اند، عنوان کرد: تا به حال کسی بر روی کلمه هو کار نکرده است.

البته خودم را تحت تاثیر این بزرگان و همچنین بزرگان خوشنویس کهن کشورمان می‌دانم.

نقاشیان با تاکید بر این که سعی داشته در نقاشیخط های خود نگاه بین المللی داشته باشد، عنوان کرد: ممکن است مخاطب با دیدن برخی آثار نمایشگاه ابتدا چهره ای در اثر ببیند، چرا که نگاه فرمالیستی داشته ام و آثار نمایشگاه "سیاه مشق" فرم های انتزاعی است که از ترکیب کنتراست به وجود آمده است.

کد خبر 255167
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز