همشهری آنلاین: مراسم افتتاحیه نمایشگاه خط نقاشی های جعفر سروی همپا با عنوان "آشوب هندسی" عصر جمعه ۶ تیرماه با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گالری ترانه باران برگزار شد.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش همشهري آنلاين، 20 اثر برگزیده از آثار خط نقاشي جعفر سروی همپا هنرمند خوشنویس با حضور حجت‌الاسلام روح‌‌الله بیگی نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و مهرداد مسعودی دبیر فراکسیون متخصصین ایران در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

حجت‌الاسلام روح‌‌الله بیگی در این مراسم با اشاره به فضای معنوی آثار هنری، سروی همپا که در آستانه ماه مبارک رمضان در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است، گفت: تلاش خواهیم کرد که به زودی این آثار در مجلس شورای اسلامی نیز به نمایش درآید تا نمایندگان مجلس و مراجعین نیز بهتر بتوانند از فضای معنوی و هنری این آثار بهره‌مند شوند.

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر آثار هنری بر روح و جان انسان‌ها گفت: امروز می‌توان با هنر صادرات فرهنگی داشت و از این راه حتی دین را نیز تبلیغات کرد.

زیرا آثار هنری که برآمده از دل هستند، می‌توانند بر دل‌های سایر انسان‌ها نیز تاثیر بگذارند.

همچنین جعفر سروی همپا درباره آثار این نمایشگاه، با بیان اینکه هنر نقاشیخط و  خط نقاشي دو هنر متفاوت هستند، گفت: در نقاشیخط، بیشتر نقاشی و گرافیک حرف اول را می‌زنند، ولی در هنر خط نقاشی، آنچه نقش اصلی را بر عهده دارد، هنر خوشنویسی است.

وی در توضیح آثارش، افزود: در این 20 اثر، قواعد خوشنویسی هیچ تغییری نکرده و اصول 12 گانه خوشنویسی به طور کامل رعایت شده و فرم خط کاملا دیده می‌شود.

به گفته این هنرمند، خط نستعلیق بر پایه هندسه و ریاضی طراحی شده و در آثار وی حروف و کلمات به هم ریخته می‌شود و بدون هیچ قید و بندی در یک چارچوب مشخصی در حال چرخش و حرکت، یک آشوب هندسی را به وجود می‌آورد.

این نمایشگاه دومین نمایشگاه جعفر سروی همپا با عنوان "آشوب هندسی" است که تا 15 تیرماه از ساعت 15 تا 17 در گالری باران واقع در خیابان شریعتی، خیابات شریفی منش، نبش کوچه لادن، پلاک 27 پذیرای علاقه مندان هنر خوشنویسی است.

کد خبر 264022

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha