همشهری آنلاین: نمایشگاه زیور آرایه های گروه آترین عصر جمعه ۱۲ تیر ماه ۹۳ در گالری مژده افتتاح شد.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش همشهري آنلاين، عين الله شيرازي، افشین بصاری و مهرداد روحانی اعضای گروه آترین هستند كه در این نمایشگاه تعداد 87 قطعه زیور آلات از جنس طلا و نقره را به نمایش گذاشته اند.

افشین بصاری به نمایندگی از گروه آترین در مورد طراحی آثار این نمایشگاه گفت: این آثار را می‌توان از لحاظ طراحی به دو دسته تقسیم کرد، نخست آثاری که طراحی آنها برگرفته از المان های قدیمی ایران باستان است که مربوط به دوران هخامنشیان و ساسانیان می‌شود و دسته دیگر شامل طرح هایی چون اسلیمی و بته جقه که مربوط به دوره پس از اسلام تا به امروز است.

بصاری اضافه کرد: طراحی و نظارت هنری کارها اغلب با عین الله شیرازی است اما بطور کلي می‌توان گفت که هر سه نفر در ساخت آثار تقسیم کار کرده ایم و در قسمت های مختلف ساخت یک اثر با یکدیگر مشورت می‌کنیم.

زیور آرایه های گروه آترین در این نمایشگاه در عین خاص بودن به تعداد اندک خلق شده اند، آنها انگشتر و آويز هاي زرين و سيمين را با طراحي ويژه و تركيبي از چرم و فلز در تعداد محدود در اين نمايشگاه ارايه کرده اند.

ادیشن محدود این آثار به مخاطبان این نوید را می‌دهد که علاوه بر این که اثری یونیک به لحاظ شکل و فرم را خریداری می‌کنند، می‌توانند این اطمینان را داشته باشد که نمونه آن اثر را در کمتر جایی ببینند.

بصاری در توضیح مراحل خلق این آثار گفت: گاهی تنها یک ایده و پیشنهاد در ذهن داریم و بعضی اوقات نیز طرحی مد نظرمان است که ذهنمان را درگیر می‌کند که با تامل فراوان سعی می‌کنیم آن ایده را به یک اثر قابل استفاده تبدیل کنیم.

مراحل خلق آثار از طراحی کار آغاز می‌شود بعد از آن به مادلینگ می‌رسد که این مادلینگ می‌تواند شامل وکس، موم، پروتوتایپ یا فایل باشد بعد از آن که فایل اجرا می‌شود در کارگاه به صورت ریخته گری اسمبل و سر هم کردن صورت می‌گیرد و ملحقات کار مانند سنگ ها ی عقیق، فیروزه، سیترین، توپاز، آمیتیس و ... که همه اورجینال نیز هستند به آن اضافه می‌شود و در نهایت فینیشینگ کار که شامل مات و براق کردن، پتینه و ... است بر روی آن صورت مي‌گيرد و اثر برای پرزانته حاضر می‌شود.

علاوه بر زیور آرایه ها که شامل انگشتر، گوشواره، آویز و دستبند می‌شود، پنج تابلو با ابعاد کوچک با طرح هایی برگرفته از نمایه هایی از تخت جمشید بر روی دیوار آویخته شده است که به سنگ های رنگی مزین شده اند.

او با اشاره به این مطلب که طرح و اصالت کار ارزش فراوان دارد و متاسفانه در ایران کمتر به آن بها می‌دهند عنوان کرد: ساخت اثر یک صنعت است و هر کسی می‌تواند این کار را انجام دهد اما ایده کار در این بین بسیار حائز اهمیت است.

ایده باعث می‌شود تا یک صفحه به حجم تبدیل گردد و قابلیت استفاده شدن داشته باشد.

برندهای بزرگ دنیا به واسطه متریال آثارشان اعتبار پیدا نمی‌کنند آنها به خاطر طراحی های منحصر به فرد، ابتکار و ایده های خاصشان اعتبار به لحاظ شهرت و ارزش آثار می‌یابند.

متاسفانه در ایران به ایده کار کمتر توجه می‌شود و همین مسئله جلوی پیشرفت کار را می‌گیرد.

بصاری اضافه کرد: در طول سال های فعالیت هنری گروه آترین بعضی آثار که در رابطه با المان های قدیمی ایرانی است به خاطر حس میهن دوستی مخاطبان طرفدار بیشتری دارد و نوع طراحی آنها نیز این کشش و قابلیت را دارد تا کار بیشتری بر روی آنها انجام و در نمایشگاه های بعدی نیز به نحوی در طرح ها به کار گرفته شود.

گروه آترین حدود 15 سال است که در زمینه ساخت زیورآلات هنری فعالیت دارد. این گروه تاکنون نمایشگاه های مختلفی در گالری گلستان، کاوه، مژده و ... داشته است.

نمايشگاه زيور آرايه هاى طلا و نقره تا روز دوشنبه 16 تير در گالري مژده واقع در سعادت آباد، علامه شمالي، خيابان 18 شرقي، پلاك 27 داير مي‌باشد و علاقه مندان مي‌توانند همه روزه صبح ها از ساعت 10:30 تا 13 و بعد از ظهرها از ساعت 16 تال 20 ازاين آثار ديدن كنند.

کد خبر 264794

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha