همشهری آنلاین: گزیده ای از چهار دهه نقاشی و طراحی‌ منوچهر معتبر، عصر جمعه ۶ تیرماه در گالری آریانا به تماشا درمى‌آید.

پوستر تجسمی

به گزارش همشهري آنلاين، این مهم ترین نمایشگاه منوچهر معتبر به شمار می‌رود كه در آن ٧٠ اثر به نمایش گذاشته می‌شود و البته در ميان آنها شمارى از جدیدترین آثارش نيز ارايه شده است.

این نقاش و طراح پیشکسوت درباره آثار تازه اش كه عصر جمعه براى نخستين بار در گالرى آريانا به نمايش مى‌گذارد، مى‌گويد: آثار اخیرم برآیند آثار پیشینم و نيز تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشورمان در دهه اخیراست؛ البته اين آثار به گونه ای در ادامه و استمرار آثار پیشین ام خلق شده اند.

ابعاد آثار معتبر تقریبا در همه دهه ها یکسان است و خود در اين باره مى‌گويد: «من علاقه ای به خلق اثر در ابعاد بزرگ ندارم و در این نمایشگاه هم شاهد آثاری در ابعاد 70 در 60 و 70 در 70 خواهيد بود».

گالرى آريانا بر برپايى نمايشگاه هاى دهه هاى مختلف بزرگان هنر تجسمى ايران تمركز دارد و سعي دارد خلائى بزرگ در اين زمينه را پوشش دهد.

آريانا مانند ديگر نمايشگاه هايش براى منوچهر معتبر نيز کاتولوگ نفيس ١٢٠ صفحه ای تدارك ديده است كه در افق آينده، مجموعه اين كاتالوگ ها مى‌تواند به سندهاى تصويرى حائز اهميتى براى هنر مدرنيستى كشورمان بدل شود.

البته ده سال پيش مجموعه ای از آثار منوچهر معتبر ازسال های ۱۳۴۰ تا ۱۳۸۳ توسط نشر نظر نيز به زيور طبع آراسته شده است.

این نمایشگاه تا 2 تیر ماه در گالری آریانا دایر است و علاقمندان مى‌توانند یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 17 تا 20 از این آثار در گالرى آریانا واقع در الهیه، انتهای خیابان مریم شرقی، ابتدای خیابان فرشته (شهید فیاضی)  شماره 9 بازدید كنند.

کد خبر 263758

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha